Companii

Daniel Guzu, Fabryo: Am intrat pe piata de vopsele industriale, o nisa cu potential de crestere

Daniel Guzu, Fabryo: Am intrat pe piata de vopsele industriale, o nisa cu potential de crestere

Daniel Guzu, directorul general al companiei Fabryo Corporation: Ideea de a deschide o sectie de vopsele pulberi nu este recenta, este o miscare planificata inca de cand construiam noul centru de productie si pe care am cantarit-o bine inainte de a o pune in practica. Segmentul este mai putin aglomerat decat piata de vopsele si lacuri de uz casnic.

27.06.2007, 15:33 239

Fabryo Corporation, detinut de fondul de investitii Oresa Ventures si de omul de afaceri Daniel Guzu, a finalizat recent o investitie intr-o capacitate de productie de vopsele pulberi - utilizate in industrie.
In prezent pe piata locala mai exista un singur producator pe acest segment, firma K?ber din Piatra-Neamt, precum si companii care importa, cum ar fi Neochem (Canada) sau Akzo Nobel (Olanda).
Decizia de a investi intr-o capacitate de productie de vopsele pulberi face parte din programul de investitii de 5 milioane de euro programat pentru anul acesta de compania Fabryo.
"Am decis sa intram pe segmentul de vopsele pulberi pentru ca din pacate in Romania acest tip de produs nu este inca exploatat si utilizat la potential maxim. Toate industriile care finiseaza produsele cu pelicule rezistente sunt utilizatoare de vopsele pulberi sau sunt potentiali utilizatori de astfel de produse", a declarat Daniel Guzu, directorul general al companiei Fabryo Corporation.
Sectia de vopsele pulberi include doua linii de fabricatie, cu o capacitate de productie de peste 1.000 tone pe an fiecare, in conditiile in care se lucreaza pe un singur schimb, 8 ore pe zi.
Potrivit lui Guzu, compania estimeaza vanzari anuale de circa 3 milioane de euro pe acest segment.
Vopselele pulberi sunt utilizate in industria auto, industria navala, precum si pentru electrocasnice, profile din PVC, adica cu precadere in industrii in continua dezvoltare in care este nevoie de pelicule de protectie foarte rezistente. "In plus, vopselele de acest tip sunt utilizate si pentru suprafete in care aderenta este importanta, cum ar fi sticla sau ceramica. Cu alte cuvinte, vopsele pulberi pot fi folosite si in scop decorativ, pentru segmente de accesorii si decoratiuni interioare", afirma Guzu.
Decizia de a intra pe segmentul de vopsele pulberi a fost luata din momentul in care a demarat constructia noului centru de productie, in care se vor investi 15 milioane de euro, din comuna Popesti-Leordeni de langa Bucuresti.
"Ideea de a deschide o sectie de vopsele pulberi nu este recenta, este o miscare planificata inca de cand construiam noul centru de productie si pe care am cantarit-o bine inainte de a o pune in practica. Segmentul este mai putin aglomerat decat piata de vopsele si lacuri de uz casnic, dar si procedeul de productie si ingredientele sunt mai costisitoare si piata mai dificila", explica Guzu.
Potrivit lui Guzu, Fabryo va continua sa investeasca in urmatorii ani in noi produse din gama de lacuri si vopsele, dupa ce anul trecut a semnat un parteneriat pe cinci ani de zile cu gigantul DuPont, liderul mondial in productia de pigment alb pentru vopsele, hartie si plastic.
"Vom continua sa investim in cercetare si lansarea de noi produse in parteneriat cu DuPont si vom incerca sa identificam nise neacoperite pentru care sa cream produse, dar acestea se vor incadra tot in segmentul de vopsele si lacuri pe care suntem si in prezent", spune Guzu.
Fabryo estimeaza pentru anul acesta un avans al cifrei de afaceri de circa 30%, pana la 42 de milioane de euro.
Anul trecut, vopselele lavabile au ocupat o pondere de 36% in totalul vanzarilor, iar emailurile au reprezentat 26% din valoarea totala.
Peste 70% din cifra de afaceri a fost generata de vanzarile de vopsele, lacuri si produse conexe, in timp ce restul de 30% au reprezentat produse ca adezivi, solventi si produse pentru intretinerea masinii.
Piata de lacuri si vopsele a ajuns anul trecut la vanzari de circa 170-180 mil. euro, in crestere cu circa 15% fata de anul 2005. Piata romaneasca a vopselelor este dominata de patru mari producatori: K?ber, afacere pornita de la zero de Aurel K?ber, Policolor, detinut de trei fonduri de investitii, d?fa Deutek, companie achizitionata in 2005 de fondul de investitii Advent, si Fabryo Corporation, afacere infiintata de Daniel Guzu, in care fondul de investitii Oresa Ventures detine 49% din actiuni.
Fabryo are in prezent pe piata vopselelor decorative o cota de piata de 18%, potrivit reprezentantilor companiei. Compania a ajuns anul trecut la 410 angajati, in crestere cu 30% fata de anul precedent, odata cu extinderea capacitatilor de productie.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO