Companii

De ce 99% din shopping se face la mall. Chiriaş al Băneasa Shopping City: Este prima alegere a celor mai multe branduri internaţionale

Suprafaţa totală de retail a Băneasa Shopping City este de 55.000 mp, cea mai mare parte (70%) fiind destinată magazinelor de modă şi celor care oferă produse şi servicii de înfrumuseţare, bijuterii şi accesorii

Suprafaţa totală de retail a Băneasa Shopping City este de 55.000 mp, cea mai mare parte (70%) fiind destinată magazinelor de modă şi celor care oferă produse şi servicii de înfrumuseţare, bijuterii şi accesorii

Autor: Cristina Roşca

06.06.2018, 20:30 1751

Pe piaţa din România sunt active câteva mii de branduri locale şi internaţionale de modă, cosmetice sau accesorii, şi pentru fiecare dintre acestea prima opţiune pentru deschiderea de noi magazine o reprezintă mallurile mai degrabă decât spaţiile stradale.

Ralf Wein, un executiv care a condus operaţiunile H&M pe piaţa locală, dar şi regională, spunea anterior că în România 99% din shopping se face la mall, acesta fiind motivul pentru care retailerii preferă centrele comerciale. Stradalul rămâne apanajul farmaciilor, al caselor de pariuri şi al băncilor.

Situaţia este similară şi în regiune, unde 95% din populaţie îşi face cumpărăturile la mall, mai puţin în Praga şi Budapesta, unde există şi artere de cumpărături. Cele două oraşe sunt ajutate şi de arhitectură şi de faptul că sunt mult mai turistice decât Varşovia sau Bucureştiul.

De aceeaşi părere este şi Dragoş Nicolae, managing partner al lanţului de magazine Cellini, specializat în vânzarea de ceasuri şi bijuterii.

„Prin proiectul său din partea de nord a Bucureştiului, Băneasa Shopping City a stabilit încă de-acum zece ani un standard ridicat pentru retailul din România. Am crezut în acest proiect

şi-am fost prezenţi încă de la început cu un nou concept al magazinului Cellini. Primul monobrand de ceasuri care se va deschide în România pentru brandul Tag Heuer, precum şi Cellini Grand Boutique, cel mai reprezentativ multibrand de ceasuri şi bijuterii operaţional de la sfârşitul anului trecut, vin să demonstreze încrederea pe care o avem în proiectul Băneasa Shopping City.“

Centrul comercial Băneasa Shopping City şi-a întărit poziţionarea în ultimii ani pentru a atrage din ce în ce mai multe branduri premium. Dintre cele peste 300 de nume prezente în mall, mai bine de 40 sunt exclusive, printre acestea se numără Chanel (cosmetice), Uterque (brand de modă specializat pe zona de accesorii, parte a grupului Inditex care deţine şi Zara), Chopard (bijuterii), Furla (modă), Boggi (modă masculină) şi Victoria 46 (multibrand).

„Băneasa Shopping City este un punct de referinţă al retailului românesc. Este prima alegere a celor mai multe branduri internaţionale disponibile exclusiv aici în magazine de tip monobrand sau multibrand. Este locul în care găsesc mereu experienţa de shopping pe care o doresc“, mai spune un chiriaş al centrului comercial.

 Vânzările comercianţilor din Băneasa Shopping City printre care se numără nume internaţionale precum Zara, H&M sau Michael Kors, dar şi nume locale precum Musette sau Il Passo, au sărit anul trecut de 250 de milioane de euro, ceea ce înseamnă o medie de aproximativ 5.000 de euro/ mp pe an.

Vânzările (ce nu iau în calcul rezultatele hipermarketului Carrefour amplasat în galeria comercială Feeria) au crescut cu 85% comparativ cu 2008, anul deschiderii.

Hipermarketul Carrefour are singur vânzări de peste 100 mil. euro, fiind unul dintre cele mai bune magazine de acest tip din România, conform surselor ZF.

„Prezenţa celor mai importante concepte de retail ale FF Group România în centrul comercial Băneasa Shopping City reprezintă o certitudine a încrederii pe care am acordat-o acestui partneriat şi a rezultatelor excepţionale obţinute. Performantele înregistrate de magazinele collective, Nike, Sport Loft şi Folli Follie în Băneasa Shopping City sunt în continuă creştere, pentru că aici regăsim permanent clienţii cu cea mai mare afinitate pentru brand-urile pe care le comercializăm, clienţi sofisticaţi şi interesaţi de ultimele tendinţe în fashion sau ultimele inovaţii în tehnologia folosită pentru echipamentele sportive. Cu siguranţă, Băneasa Shopping City va reprezenta şi pe viitor prima noastră opţiune atunci când vom lansa noi concepte de retail“, a declarat Cristian Beznoska, CEO FF Group România.

Impactul indirect generat în economie prin activităţile comerciale ale chiriaşilor Băneasa Developments este de peste 724 mil. Euro, potrivit cifrelor actualizate ce au la bază studiul realizat de compania de audit şi consultanţă KPMG.

Impactul direct al investiţiei Băneasa Developments în perioada 2005-2016 a fost de 229 mil. euro, dintre care peste 70% după criza economică. Mai mult decât atât, cheltuielile pentru achiziţii de bunuri şi servicii sunt estimate la peste 599 mil. euro.

Salariile nete, impozitele şi contribuţiile aferente, rezultate ca urmare a efectului indus de dezvoltarea zonei comerciale, de birouri şi rezidenţiale Băneasa reprezintă peste 863 mil. euro (aproximativ 1,1 miliare de dolari), potrivit cifrelor actualizate ce au la bază studiul realizat de compania de audit şi consultanţă KPMG. Astfel, potrivit studiului actualizat, pe lângă cele 1.571 de salarii plătite de entităţile Băneasa în perioada 2005-2017, în aceeaşi perioadă chiriaşii Băneasa Developments au plătit peste 38.052 de salarii. Per total însă, peste 105.000 de salarii au fost plătite în aceeaşi perioadă, ca urmare a efectului indus al activităţii comerciale.

Suprafaţa totală de retail a Băneasa Shopping City este de 55.000 mp, cea mai mare parte (70%) fiind destinată magazinelor de moda şi celor care oferă produse şi servicii de înfrumuseţare, bijuterii şi accesorii. 

Analiştii şi executivii din domeniu afirmă că în România numărul de retaileri este comparabil cu cel de pe pieţele dezvoltate. Motivul? Românii sunt pasionaţi de modă şi de trenduri şi astfel sunt mai dispuşi să dea bani pe haine şi încălţăminte în comparaţie cu vecinii cehi şi polonezi, deşi salariile sunt la jumătate. An de an românii cheltuie pe haine şi încălţăminte peste 15 mld. lei, conform celor mai recente date. Circa 99% din bani sunt cheltuiţi la mall.

"În mare parte, zonele pietonale din România sunt limitate şi prea puţin traficate. Un alt motiv pentru care retailerii merg cu precădere la mall ar fi problemele întâmpinate în ceea ce priveşte închirierea spaţiilor stradale de la proprietarii care uneori nu au toate actele necesare funcţionării în condiţii optime. Un alt aspect ţine de problema autorizaţiilor care se obţin foarte greu şi care pot îngreuna demararea şi desfăşurarea activităţii", spune Dana Radoveneanu, senior broker retail agency Cushman & Wakefield Echinox.

Carmen Ravon, head of retail leasing \n cadrul CBRE, adaugă că mallul are toate avantajele pe care strada nu le oferă. Proprietarii gândesc strategic mixul de chiriaşi, au parcări, este curat, plăcut şi aduc pe toată lumea într-un singur loc. Iar când iernile sunt grele, cu multă zăpadă, accesul este dezăpezit asigurând chiriaşilor un business permanent.

Compania Băneasa Developments, cea care operează centrul comercial Băneasa Shopping City, Galeria Feeria şi Grand Cinema & More din nordul Capitalei, a încheiat anul 2017 cu o cifră de afaceri de 51 de milioane de euro, în urcare cu 4% comparativ cu 2016.

Cifra de afaceri a companiei reprezintă de fapt veniturile din chirii obţinute de la cele peste 300 de magazine din mall-ul deschis în urmă cu zece ani şi din galeria comercială Feeria care are drept ancoră hipermarketul Carrefour.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO