Gigantul EssilorLuxottica, cu afaceri anuale de 25 mld. euro, intră pe piaţa locală de optică prin preluarea reţelelor OPTIBlu şi Optiplaza, un business cumulat de 35 mil. euro şi aproape 100 de magazine. De ce a ales gigantul cu peste 17.500 de magazine în toată lumea să preia unităţile companiei Optical Investment Group? De ce a ales România?
„Prin această tranzacţie, vom putea să ne creştem prezenţa în regiunea Europei Centrale şi de Est şi să dezvoltăm piaţa de profil din România”, spune Francesco Milleri, preşedinte şi CEO al EssilorLuxottica. EssilorLuxottica intră acum direct pe piaţa de retail de optică din România, unde lupta se dă între reţelele mari precum cea a Optical Investment Group sau cea a Lensa, cele care operează câteva unităţi şi micii comercianţi care au şi ei unu-două centre. Există puţine date statistice privind această piaţă. Totuşi, un lucru este cunoscut şi anume că loc de creştere există încă dat fiind că tot mai mulţi oameni au nevoie de ochelari într-o eră a ecranelor.