Companii

De ce au scăzut afacerile Braiconf la jumătate: Clienţii externi au ales să reducă drastic comenzile, iar unii au renunţat complet la producţia în România

De ce au scăzut afacerile Braiconf la jumătate:...

Autor: Cristina Roşca

06.01.2022, 09:30 320

Producătorul de cămăşi din Brăila a obţinut în primele nouă luni din 2021 afaceri de 14,2 mil. lei, la jumătate faţă de aceeaşi perioadă din anul anterior.

Pandemia de COVID-19 a lovit în plin businessul Braiconf Brăila, o companie cu o istorie de 70 de ani, cunoscută pentru producţia de cămăşi sub brand propriu, dar şi sub brandurile clienţilor de la export.

„Clienţii externi au ales să reducă drastic comenzile pentru a evita să rămână cu stocuri mari de produse şi pentru a valorifica stocurile existente la începutul pandemiei. Unii clienţi au renunţat complet la producţia din România“, explică reprezentanţii Braiconf.

Producătorul de cămăşi Braiconf din Brăila a obţinut în primele nouă luni din 2021 afaceri de 14,2 mil. lei, la jumătate faţă de aceeaşi perioadă din anul anterior.

Declinul vine după ce în 2020, primul an marcat de pandemia de COVID-19, afacerile companiei au scăzut cu 14,5% faţă de 2019, la 33 mil. lei.

„Multe fabrici din ţară şi-au restrâns activitatea sau şi-au închis definitiv porţile în anul 2020. În Brăila s-au închis două fabrici cu sute de angajaţi fiecare, Bluette şi Blazer. Şi pentru Braiconf a fost o perioadă plină de provocări, compania a raportat o scădere a producţiei cu peste 50% faţă de 2020, dar a menţinut peste 75% din personalul de producţie.“

La finalul lui 2020, Braiconf avea un număr mediu de 648 de salariaţi, cu 132 mai puţini ca în 2019. La jumătatea anului 2021 erau însă 479 de oameni, conform raportului semestrial de la BVB.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO