Companii

De ce crede fondatoarea magazinului online Zazazoo ca este o viitoare milionara in euro?

De ce crede fondatoarea magazinului online Zazazoo ca este o viitoare milionara in euro?

Catalina Rusu, managing partner al Avantu Ecommerce Grup: "Dorinta de-a avea un anumit venit se traduce in ultima instanta prin nevoia de a aduce o contributie, nevoia de prestigiu si de libertate. Daca nu iti propui un obiectiv clar si nu il enunti cel putin pentru tine, nu exista nicio sansa sa il atingi. Eu fac parte din categoria viitorilor milionari in euro ai Romaniei."

22.04.2008, 17:40 1681

"O expresie care ilustreaza foarte bine sentimentele pe care le ai atat in situatia de angajat, cat si in cea de antreprenor este aceea ca libertatea este mai grea decat sclavia", afirma Catalina Rusu, managing partner al Avantu Ecommerce Grup, compania care administreaza serviciul de e-commerce prin magazinul online Zazazoo.ro. Investitia initiala in acest magazin online a fost de aproximativ 50.000 de euro.
"Am investit in platforma tehnica a magazinului, in echipamente si spatiu de lucru, precum si in salariile colaboratorilor. Resursele financiare necesare au provenit atat din contributiile partenerilor, cat si din credite bancare", a spus Rusu. Antreprenoarea care a lansat in 2007 magazinul online construit pe conceptul de un singur produs pe zi, Zazazoo, bazat pe platforma MyBargain.biz, sustine ca este viitoarea milionara in euro a Romaniei.
Dar care ar putea fi catalizatorii unei astfel de ascensiuni a unui manager si ce va genera acest statut de milionar in euro?
Scopul material nu este cel din urma intr-o afacere. "Dorinta de-a avea un anumit venit se traduce in ultima instanta prin nevoia de a aduce o contributie, nevoia de prestigiu si de libertate. Daca nu iti propui un obiectiv clar si nu il enunti cel putin pentru tine, nu exista nicio sansa sa il atingi. Eu fac parte din categoria viitorilor milionari in euro ai Romaniei", a spus ea.
Insa, libertatea mult mai mare pe care o ofera statutul de antreprenor, de a construi de la zero un sistem, adica de-a dezvolta o afacere, implica si o responsabilitate mai mare decat cea pe care o asumi ca angajat. Ea precizeaza ca este mult mai usor sa lucrezi in cadrul unui sistem deja definit, in care ti se spune ce ai de facut si unde trebuie sa iti asumi o responsabilitate limitata, deoarece in cazul in care acesta nu mai functioneaza, esecul va fi in mare parte datorat celui care a gandit sistemul respectiv si mai putin persoanelor care contribuie la intretinerea lui.
"In cazul acesta tot ce poti sa faci atunci cand te confrunti cu anumite dificultati este sa ti le asumi si sa realizezi o introspectie a businessului pe care il conduci, sa vezi ce nu a functionat si de ce, eventual sa o iei de la inceput", a spus ea.
In opinia Catalinei Rusu, demararea unei afaceri pe cont propriu implica curaj si multa incredere in fortele proprii si in oamenii cu care iti construiesti afacerea.
Care sunt totusi obstacolele pentru administrarea unei afaceri de succes?
Ea precizeaza ca frica de esec este cea mai mare piedica in orice domeniu inclusiv in cel al afacerilor. De aici pleaca o serie de alte temeri care nu vor avea un efect pozitiv asupra businessului.
Absolventa a Facultatii de Stiinte Politice din cadrul Universitatii Bucuresti si masteranda in management si comunicare in afaceri, Catalina Rusu a inceput propria afacere la varsta de 23 de ani in domeniul e-commerce prin deschiderea unui magazin online, zazazoo.ro, un site de shopping, construit pe conceptul un produs pe zi.
"Serviciile care se adreseaza femeilor sunt o pasiune mai veche de-a mea. Acum multi ani visul meu era sa lansez o revista pentru femei, dar intre timp a aparut si s-a dezvoltat un nou mediu de comunicare, respectiv internetul, de care m-am atasat si pe care am inceput sa-l exploatez. Astfel, a aparut un nou serviciu online pentru femei, site-ul zazazoo.ro care vinde un produs pe zi", a explicat ea.
Zazazoo are doua tipuri de parteneri, pe de o parte sunt furnizorii, pe care i-a gasit atat in mediul online, cat si in cel offline, iar pe de alta parte sunt partenerii care intra in sistemul de afiliere si care promoveaza site-ul prin intermediul bannerelor dinamice care sunt puse la dispozitia acestora. Marja de profit pe produs este de aproximativ 10-15%. Cum se resimte statutul de patron? Primele angajari in propria companie i-au ridicat multe intrebari Catalinei Rusu.
"In momentul in care am inceput sa realizez interviuri cu candidatii pentru un job in companie mi-am dat seama ca pur si simplu recunosti cand cineva este potrivit sau nu pentru a intra in echipa pe care o coordonezi. Pe langa acest lucru, perioada de proba pe care o stabilesti cu candidatul inca de la inceput iti permite sa confirmi sau sa infirmi corectitudinea deciziei pe care ai luat-o la inceput", a declarat Rusu.
Ea mai spune ca in momentul in care angajezi o persoana potrivita apare sentimentul ca mai exista cineva care se identifica cu ceea ce faci tu, care crede in obiectivele companiei, se implica si contribuie chiar la dezvoltarea proiectului pe care il sustii.
"La primul interviu de angajare m-am gandit daca este mai important sa angajez un bun profesionist sau daca ar trebui mai intai de toate sa iau in calcul calitatile persoanei ca om", a mentionat ea. Alegerea candidatilor potriviti, care sa se regaseasca in cultura organizationala, se leaga si de calitatea statutului de patron, ce implica protejarea unei companii prin anumite demersuri in acest sens. Proiectul reuneste sapte angajati si colaboratori sau consultanti externi. "Eu asociez rolul de patron cu actiunea de protectie si sprijin pentru tot ce presupune o afacere. A gestiona propriul business inseamna sa sustii ideile si obiectivele, sa protejezi angajatii, clientii, furnizorii si parteneri de afaceri, sa fii responsabil atat fata de tine, dar sa-ti dezvolti si responsabilitatea colectiva", a spus Catalina Rusu.
Afacerea cu magazinul online a adus si unele dificultati. Astfel, Catalina Rusu s-a confruntat cu critici la adresa unor produse lansate, neincrederea din partea furnizorilor sau a creditorilor si dificultati legate de imposibilitatea negocierii preturilor pentru anumite servicii din cauza lipsei unui istoric al colaborarii. "Ne-am confruntat cu multe promisiuni si deadline-uri depasite care au creat sentimentul ca afacerea stagneaza. Insa de foarte multe ori succesul depinde de increderea ta in afacerea pe care o conduci, de cele mai multe ori partenerii sesizand acest lucru in discutiile si negocierile cu ei", a spus ea. Momentele critice au fost depasite prin cautarea si gasirea celor mai bune solutii.
"Am asteptat in primul rand sa treaca obstacolul respectiv. Totusi l-am revazut si l-am analizat cu atentie, incercand sa gasesc solutii pentru rezolvarea problemei", a declarat Rusu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO