Companii

De ce e haos pe aeroportul Otopeni în această vară? Companiile de handling de pe cel mai mare terminal din ţară au renunţat la 600 de angajaţi în pandemie, o treime din total

Aeroportul Otopeni a avut întârzieri în luna iulie pentru doar 10% din totalul zborurilor şi doar 1,7% anulate, ceea ce clasează cel mai mare terminal din România pe al treilea loc în topul celor mai bune din Europa, conform Bloomberg.

Aeroportul Otopeni a avut întârzieri în luna iulie pentru doar 10% din totalul zborurilor şi doar 1,7% anulate, ceea ce clasează cel mai mare terminal din România pe al treilea loc în topul celor mai bune din Europa, conform Bloomberg.

Autor: Miruna Diaconu

25.07.2022, 19:15 345

♦ În perioada 2020-2021, companiile aeriene şi cele conexe, precum firmele de handling, au renunţat la o parte din personal pentru că veniturile au scăzut drastic ca urmare a restricţiilor impuse călătoriilor şi ca urmare a declinului puternic al traficului ♦ În acest an însă, odată ce multe ţări au renunţat la majoritatea restricţiilor, oamenii au vrut să plece cât mai mult ♦ Astfel, lipsa personalului din domeniul aviaţei a devenit vizibilă în toată lumea, pe aeroporturi domnind un adevărat haos ♦ În ultimele trei luni, la nivel de România, traficul aerian este cu doar 4-5% sub nivelul din 2019, ceea ce arată o apropiere faţă de nivelul de dinainte de pandemie.

Companiile de handling care activează pe aeroportul Otopeni, mai exact patru firme, au renunţat în ultimii doi ani la circa 600 de angajaţi, conform calculelor făcute de ZF pe baza datelor publice.

Spre exemplu, Globe Ground România, compania de handling de pe aeroportul Otopeni cu cei mai mulţi angajaţi în 2019, a rămas cu mai puţin de jumătate dintre salariaţi, mai exact 224 de oameni, comparativ cu perioada de dinainte de pandemie.

Criza cu care se confruntă în acest moment aviaţia europeană are drept unul dintre factori lipsa de personal din aeroporturi, după ce companiile de handling au renunţat la o parte din angajaţi din cauza efectelor pandemiei asupra călătoriilor. La această problemă se adaugă şi lipsa de personal din cadrul companiilor aeriene - piloţi, însoţitori de bord, dar nu numai. Contribuie la acest haos şi faptul că cererea a crescut mult peste aşteptările pieţei odată cu ridicarea restricţiilor din Europa.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO