• Leu / EUR4.9459
  • Leu / GBP5.7464
  • Leu / USD4.6730
Companii

De ce ocolesc retailerii fashion spaţiile stradale, mizând pe malluri

De ce ocolesc retailerii fashion spaţiile stradale, mizând pe malluri

Autor: Cristina Roşca

12.01.2013, 10:45 1836

Marii retaileri fashion precum Inditex, H&M, New Yorker sau C&A, ocolesc spaţiile stradale şi deschid magazine în malluri pentru că românii preferă acest tip de comerţ în detrimentul celui stradal, o situaţie diferită faţă de alte pieţe, în special cele occidentale, afirmă jucători din piaţă pentru ZF.

Compania Inditex, sub care operează brandurile Zara, Bersh­ka, Pull & Bear, Stradivarius, Massimo Dutti, Oysho şi Zara Home, a sistat în aceste condiţii discuţiile pentru închirierea unor spaţii stradale, potrivit surselor din piaţă.

În pofida unui profil diferit al consumatorului local prin comparaţie cu cel european, retailerii de modă s-au înghesuit în ultimii ani pe piaţa locală. Inditex este printre primii care au testat apele. Iniţial, în 2004, spaniolii au intrat cu brandurile Zara şi Pull & Bear în franciză, pentru ca să intre direct trei ani mai târziu.

România a suscitat interesul marilor retaileri de modă deşi piaţa locală este printre cele mai sărace de la nivelul Uniunii Europene. Mai mult, în pofida scăderii consumului şi a crizei financiare care a măcinat economia în ultimii patru ani, cifrele de afaceri ale Inditex, H&M, Takko sau New Yorker în România au crescut an de an.

AFACERI DE LA ZERO
Principalele valute BNR - astăzi, 13:15
EUR
USD
GBP
CHF
Azi: 4.9459
Diferență: -0,0243
Ieri: 4.9471
Azi: 4.6730
Diferență: -0,3731
Ieri: 4.6905
Azi: 5.7464
Diferență: -0,4073
Ieri: 5.7699
Azi: 4.8803
Diferență: -0,3492
Ieri: 4.8974