Companii

De ce retailerul polonez Pepco, care are afaceri de 1 mld. lei în România şi 250 de magazine, nu lucrează cu niciun producător român: Nu au capacitatea să realizeze comenzi suficient de mari

De ce retailerul polonez Pepco, care are afaceri de 1...

Autor: Cristina Roşca

03.11.2019, 10:05 9026

Discounterul polonez Pepco, care are peste 1.700 de magazine în 11 ţări, nu are niciun furnizor local în por­to­foliu deoarece producătorii români nu au capacitatea de a livra comenzile cerute de retailer.

„Nu lucrăm cu furni­zori români deoarece ei nu au ca­pa­citatea de pro­duc­ţie necesară pentru noi. Vorbim de co­menzi de milioane de uni­tăţi. Totuşi, ştim că există ex­pertiză în România (în pro­ducţia de haine, încălţă­min­te sau decoraţiuni din por­ţelan spre exemplu - n.red.), aşa că ne gân­dim să găsim colaboratori locali“, spu­ne Marcin Stanko, director ope­raţional al gru­pului Pepco.

Pepco, discounter intrat pe piaţa loca­lă acum mai puţin de cinci ani, lu­cre­ază cu furnizori din Asia, Marea Britanie sau Olanda, însă nu are niciun produ­cător român cu care să colaboreze.

Pentru a menţine preţurile mici, retai­lerii cu profil discount negociază cu un furnizor comenzi pentru toate pie­ţele pe care activează sau măcar pen­tru mai multe din aceeaşi regiune. Discounterii dau comenzi mari şi astfel îşi permit să negocieze preţurile.

„Eliminăm interme­dia­rii, suntem atenţi la cos­turile de orice fel - ope­ra­ţio­nale, logistice etc -, in­ves­tim în infrastructură şi facem comenzi foarte mari ce permit să negociem bine preţurile“, explică şi executivul polonez.

Pepco are în România 250 de magazine şi afaceri de peste 1 mld. lei anul trecut.

Marcin Stanko

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO