Companii

De ce un pacient cu abonament aşteaptă şi două săptămâni pentru o consultaţie la un anumit medic, în timp ce un client neabonat dar care plăteşte pe loc este programat imediat?

De ce un pacient cu abonament aşteaptă şi două săptămâni pentru o consultaţie la un anumit medic, în timp ce un client neabonat dar care plăteşte pe loc este programat imediat?

Autor: Mirabela Tiron

3 mar 2018 1188

Pacienţii abonaţi, care solicită con­sul­taţie la un anumit medic, dintr-o anu­mită clinică, ajung să aş­tepte şi o săptămână, do­uă sau chiar mai mult până găsesc un loc dispo­ni­bil, în timp ce un pa­cient neabonat (care plă­teş­te consultaţia la recep­ţie) găseşte un loc dispo­ni­bil mai repede la acelaşi medic.

„Am avut un abona­ment medical la MedLife şi, în principiu, în funcţie de specializare şi medicul solicitat aş­tep­tam cam una-două săptămâni pen­tru obţinerea unei programări. Acelaşi lucru era valabil şi când aveam un abo­nament la Regina Maria. Pe de altă par­te, recent am încercat să-mi fac o pro­gra­mare la Regina Maria cu plata aces­tei programări, 170 de lei. Obişnu­ită cu durata mare de aşteptarea din pe­rioada în care am avut abonament, am sunat din timp. Mi-au zis să vin în do­uă zile. M-au luat complet prin sur­prin­dere“, spune Roxana, o angajată care a beneficiat în trecut de abona­mente medi­cale.

În prezent, în Ro­mâ­nia sunt circa un mi­lion de abonamente me­dicale, în medie com­paniile plătesc în­tre 10 şi 20 de euro pe lu­nă pentru un abo­nament negociat pentru angajaţi.

„Aproximativ 80% din totalul locurilor din cadrul Regina Maria sunt disponibile pentru abonaţi, lunar, la nivelul întregii reţele, iar dife­ren­ţa de 20% este dedicată neabo­na­ţilor“, a explicat Fady Chreih, CEO al re­ţelei de sănătate Regina Maria, al doi­lea cel mai mare jucător de pe piaţa locală.

„Progra­măm pacienţii cât mai repede po­sibil. În re­la­ţia cu clienţii corporate sun­tem ghi­daţi de acordurile contrac­tua­le pe care le-am stabilit anterior. Uneori, acest lu­cru în­seamnă că acce­sul la o anumită spe­cialitate se face în in­ter­valul de timp agreat“, a spus Adrian Peake, director general al Medicover România.

 
Citește continuarea pe
zfcorporate.ro