Infrastructura rutieră şi feroviară, reţeaua de furnizori deja prezentă, spaţiul Schengen, dar şi calitatea vieţii din Debrecen au fost motivele pentru care BMW a ales Ungaria şi nu România pentru investiţia de 1 mld. euro. România însă poate atrage noi furnizori.
România poate însă atrage noi furnizori ai BMW, iar cei deja existenţi pot livra componente către viitoarea uzină a grupului german de la Debrecen. „Noua uzină reprezintă o investiţie pe termen lung şi va avea toate secţiile necesare. BMW are deja în Ungaria şi România o bază de furnizori, iar acum vom avea şi o reţea nouă. Va urma demararea procesului de recrutare a celor 1.000 de noi angajaţi. România este o sursă de angajaţi care să lucreze cu noi şi pentru noi, inclusiv când vine vorba de furnizori. Nu BMW decide unde va instala furnizorul capacitatea de producţie. Noi le cerem produsele, iar ei decid unde vor amplasa fabrica, iar la final ne dau cea mai bună ofertă“, a declarat Milan Nedeljkovic, membru al consiliului de administraţie al BMW AG, responsabil pentru producţie, în cadrul unei conferinţe de presă la o întrebare adresată de ZF după evenimentul care a marcat punerea pietrei de temelie a viitoarei uzine de la Debrecen.