♦ Italienii au în România afaceri de 500 mil. euro, în contextul în care tot grupul a raportat vânzări de 3 mld. euro.
Grupul italian De’Longhi, unul dintre cei mai mari actori din producţia de electrocasnice mici din lume, a investit în România, începând cu 2012-2013, peste 150 de milioane de euro, arată calculele făcute de ZF care se bazează pe datele comunicate de-a lungul timpului de companie. Banii au mers în principal către achiziţia şi dezvoltarea a trei fabrici. O parte din investiţii au fost realizate cu ajutor de stat.
Cel mai recent, italienii au deschis cea de-a treia fabrică din România, la Satu Mare. Odată cu noua inaugurare, piaţa locală a devenit singura cu trei fabrici proprii, în Italia fiind una, iar în China două, plus un joint-venture cu un grup local.
„Cu această nouă fabrică, România devine cel mai mare hub de producţie de maşini automate de cafea al grupului De’Longhi“, a declarat Nicola Serafin, general manager De’Longhi Group.
Este interesant de observat că De'Longhi are în România afaceri de 500 mil. euro, în contextul în care tot grupul a raportat vânzări de 3 mld. euro.
De ce investesc atât de mult italienii în România?
Într-un raport recent, producătorul de electrocasnice De’Longhi anunţa că a fost importantă dezvoltarea operaţiunilor din România pentru a contrabalansa poziţia dominantă pe care o avea China în portofoliul grupului.