Companii

Decizie strategică: Grupul german Metro se va împărţi în comerţ şi electro-IT

Metro are în România 30 de magazine Metro Cash & Carry şi patru hipermarketuri Real, cu afaceri totale de peste 1 mld. euro

Metro are în România 30 de magazine Metro Cash & Carry şi patru hipermarketuri Real, cu afaceri totale de peste 1 mld. euro

Autor: Cristina Roşca

07.09.2016, 00:03 7705

Nemţii au în România doar segmentul de comerţ alimentar, fiind prezenţi cu magazinele Metro Cash & Carry şi Real. Brandurile de electro-IT Media Markt şi Saturn nu au fost aduse local.

Gigantul german Metro, unul dintre cele mai mari concerne de comerţ din lume, cu afaceri de circa 60 mld. euro, îşi va diviza activitatea, urmând a separa segmentul de retail alimentar de cel de comerţ electronic.

Anunţul a fost făcut public iniţial pe bursă în luna martie, însă acum compania anunţă că după o analiză atentă, boardul director a aprobat această decizie. „După ce a fost finalizată cu succes faza de analiză a acestui proces, divizarea Metro Group în două entităţi independente, puternice şi listate la bursă începe să prindă contur, detaliile privind acest proces fiind puse la punct”, spun oficialii companiei. Divizia de food va fi condusă de Olaf Koch, în timp ce activităţile de electro-IT vor fi supervizate de Pieter Haas. Propunerile privind conducerea celor două companii trebuie aprobate însă de consiliul director (supervisory board).

Grupul Metro este prezent acum în 29 de ţări cu peste 2.000 de magazine sub mai multe branduri. Nemţii au peste 220.000 de salariaţi şi afaceri de aproape 60 mld. euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO