Companii

Declinul vânzărilor Coca-Cola în România se măreşte

Autor: Vlad Popescu

04.05.2011, 23:45 1519

Coca-Cola a vândut în România în primul trimestru al acestui ancu 12 procente mai puţine navete de băuturi comparativ cu aceeaşiperioadă a anului trecut, din cauza persistenţei unor condiţiieconomice dificile, potrivit unui raport al companieiamericane.

Evoluţia vânzărilor în primele trei luni din 2011 a fostafectată însă şi de plasarea calendaristică a Paştelui (pe 4aprilie în anul 2010), sărbătoarea fiind inclusă anul trecut înprimul trimestru fiscal al companiei americane.

Principalul îmbuteliator de băuturi Coca-Cola din Europa esteCoca-Cola Hellenic, care a anunţat an­terior că a înregistrat anultrecut în România o scădere de 27 de milioane de euro aveniturilor.

Totodată, volumul vân­zărilor Coca-Cola Hellenic în România s-aredus în 2010 cu cu 4 procente, la 167,8 milioane de navete (952,7milioane de litri), din cauza condiţiilor economice dificile şi amăsurilor dure de austeritate, care au afectat cererea deconsum.

Vânzările au avut însă o creştere uşoară în trimestrul alpatrulea, datorită promovării intense a mărcilor de băuturicarbogazoase.

Coca-Cola Hellenic, al doilea mare îmbuteliator de produseCoca-Cola la nivel mondial, deţine în România patru fabrici, laIaşi, Timişoara, Ploieşti şi Vatra Dornei, după ce a închis în 2008unitatea de producţie de la Oradea, pentru eficientizareaactivităţii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO