Companii

Dedeman are 11 terenuri pentru extinderea retelei

Dedeman are 11 terenuri pentru extinderea retelei

Dragos Paval, proprietarul Dedeman: Noi putem suporta o scadere de pana la 10% a vanzarilor in acest an pentru ca in 2008 rata de majorare a vanzarilor a fost peste asteptari

26.04.2009, 15:35 434

Expansiunea ii va permite retailului sa-si mentina cifra de afaceri in acest an la nivelul inregistrat in 2008, de 250 mil. euro, iar in 2015 sa ajunga la vanzari de jumatate de miliard de euro, potrivit estimarilor lui Paval. Anul trecut compania a avut o marja de profit brut de 10%.

Dedeman, care opereaza 13 unitati, a anuntat investitii de 25 mil. euro in deschiderea a 4 magazine in Bucuresti, Buzau si Iasi, suma neincluzand achizitia terenurilor, iar pentru 2010 sunt planificate alte patru spatii noi.
"In primul trimestru al anului vanzarile s-au diminuat in volum si in valoare cu cateva procente, din cauza declinului pietei. Noi putem suporta o scadere de pana la 10% a vanzarilor in acest an pentru ca in 2008 rata de majorare a vanzarilor a fost peste asteptari", a declarat Dragos Paval. El a adaugat ca un declin de peste 10% al afacerilor in acest an ar insemna renuntarea la profit, insa nu va crea probleme companiei in relatia cu bancile creditoare.
Anul trecut, proprietarii Dedeman - fratii Dragos si Adrian Paval - au luat un credit de 45 mil. euro de la bancile ABN Amro si Unicredit Tiriac Bank pentru extinderea retelei si constructia unui sediu nou al companiei in orasul Bacau. ABN a creditat retailerul si in 2006, cand i-a acordat o finantare de 15 mil. euro, potrivit datelor disponibile.
Dedeman si-a facut intrarea pe piata din Capitala vineri, prin inagurarea unui magazin in sudul orasului, in urma unor investitii de circa 12 mil. euro. Pana la finele anului va fi deschisa a doua unitate Dedeman din Bucuresti, in cartierul Militari, pe un teren de 8 hectare achizitionat impreuna cu retailerul Selgros Cash & Carry pentru suma de 40 mil. euro, potrivit unor surse din piata.
Familia Paval a mizat pe o strategie de expansiune diferita fata de cea a retailerilor internationali de bricolaj cu care lupta pe o piata estimata la 2-3 miliarde de euro. Ei au pornit afacerea din domeniul materialelor de constructii la inceputul anilor '90, cu un format mai mic de magazine, iar prima unitate din reteaua actuala Dedeman a fost inaugurata la Suceava in 2002, avand o suprafata de 4.000 mp. Ulterior, fratii Paval au extins reteaua in Moldova pana la 10 magazine si au atacat si zona de sud a tarii, renuntand la magazinele mai mici, pe care le-au inchiriat unor firme din alte domenii de activitate. Anul trecut, Dedeman a avut venituri de circa 0,5 mil. euro din chirii, potrivit datelor furnizate de companie.
"Intrarea pe piata din Capitala presupune costuri foarte mari, pe care nu le-am putut suporta in momentul in care am inceput aceasta afacere. Am mers pe strategia unei extinderi concentrice, in jurul orasului Bacau, iar acum continuam sa dezvoltam reteaua Dedeman si in celelalte regiuni ale tarii".
Spre comparatie, retailerii internationali de bricolaj, cu exceptia BauMax, au atacat piata din Romania intrand mai intai in Capitala.
Anul trecut, Dedeman a devansat pentru prima data reteaua franceza Bricostore, dupa valoarea cifrei de afaceri raportate, ajungand pe locul al doilea in clasamentul jucatorilor din retailul de bricolaj, dupa Praktiker.
 
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO