• Leu / EUR5.0847
  • Leu / GBP5.7545
  • Leu / USD4.3768
Companii

Dedeman cumpără la Piteşti terenul pe care a funcţionat unul dintre primele hipermarketuri autohtone. Vânzătorul este Iulian Nica, proprietarul Supermarket La Cocoş, cel mai puternic retailer alimentar cu capital autohton

Pentru La Cocoş, o afacere lansată acum circa un deceniu de antreprenorul Iulian Nica, spaţiile PIC au fost atrăgătoare din motivul că ambele concepte de magazine au fost/sunt gândite pentru a funcţiona pe suprafaţă mare.

Pentru La Cocoş, o afacere lansată acum circa un deceniu de antreprenorul Iulian Nica, spaţiile PIC au fost atrăgătoare din motivul că ambele concepte de magazine au fost/sunt gândite pentru a funcţiona pe suprafaţă mare.

Autor: Cristina Roşca, Bogdan Alecu

06.10.2025, 00:07 6217

♦ Supermarket La Cocoş a vândut acest teren după ce recent a deschis un prim magazin în Piteşti, în centrul comercial Supernova ♦ O a doua unitate în oraş nu avea sens, nu momentan, cel puţin.

Retailerul de bricolaj De­de­man, cea mai puternică afa­cere an­treprenorială româ­nească, a cumpărat în Piteşti terenul pe care a funcţionat anterior hipermarketul PIC – un concept local care a ajuns în faliment acum mai bine de 15 ani, arată sursele ZF. Vânzătorul acestui teren este proprietarul Supermarket La Cocoş, cel mai puternic retailer alimentar cu capital autohton, mai relevă datele Ziarului Financiar.

Potrivit datelor de la ANCPI, Dedeman semna în iulie 2025 pentru terenul de 32.000 mp pe care se află fostul magazin PIC. Mai mult, potrivit datelor din presa locală, în proxi­mitatea Dedeman, pe bd. Petrochi­miş­tilor între Vama Piteşti şi fostul Arpechim, un grup de antreprenori locali vor să inves­teas­că într-o galerie comercială, care va avea astfel în proximitate şi un viitor magazin Dedeman. În prezent în Piteşti există un singur Dedeman, un Leroy Merlin, un Mat Haus şi un Brico Depot.

Terenul, amplasat la ieşirea din oraş, a găzduit unul dintre primele hipermarketuri autohtone, deschis fiind în 2004, când moda ma­gazinelor mari, adevărate destinaţii pen­tru cumpărăturile de la final de săptămână, abia prindea contur pe plan local. În anii care au urmat, familia Penescu a dezvoltat o reţea de mai multe unităţi PIC, însă viaţa acestui concept şi a acestui brand a fost scurtă. În 2009-2010, compania care opera conceptul a intrat în insolvenţă, magazinele s-au închis, iar apoi a venit falimentul.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Urmează Gala Ziarul Financiar, 17 noiembrie 2025
Principalele valute BNR - vineri, 13:37
EUR
USD
GBP
CHF
Azi: 5.0847
Diferență: 0,0157
Ieri: 5.0839
Azi: 4.3768
Diferență: -0,0343
Ieri: 4.3783
Azi: 5.7545
Diferență: -0,0695
Ieri: 5.7585
Azi: 5.5259
Diferență: 0,4125
Ieri: 5.5032