Companii

Deloitte: Abilităţi analitice devin mai importante decât competenţele creative pe zona de marketing, în majoritatea industriilor, în contextul utilizării unui volum foarte mare de date despre consumatori

Deloitte: Abilităţi analitice devin mai importante...

Autor: Roxana Rosu

08.03.2022, 12:16 168

Directorii de marketing din întreaga lume vor să angajeze specialişti care deţin mai multe abilităţi analitice, în contextul utilizării unui volum foarte mare de date, potrivit unui raport realizat de Deloitte, considerând că aceste cunoştinţe  devin mai importante decât competenţele creative în majoritatea industriilor– tehnologie, media şi telecomunicaţii (34% faţă de 23%), servicii financiare (27% faţă de 18%), energie şi produse industriale (24% faţă de 16%) -, cu excepţia domeniului produselor de larg consum (18% faţă de 30%).

Raportul subliniază, de asemenea, că o combinare a acestor competenţe va necesita atenţie sporită din partea directorilor de marketing pentru a asigura o colaborare mai bună în cadrul echipelor, atât pe plan intern, cât şi extern, în contextul în care doar 25% dintre participanţii la studiu acordă prioritate colaborării, o pondere mai mică comparativ cu alte poziţii de top management - directori financiari (42%), directori IT (39%) şi directori generali (31%).

Având în vedere că multe browsere web dezactivează cookie-urile de tip third party, brandurile au identificat alte modalităţi pentru a continua să interacţioneze cu consumatorii, cum ar fi trecerea la folosirea datelor colectate intern (first-party data), aspect valabil atât în cazul companiilor care au avut creştere de două cifre (61%), cât şi a celor care au scăzut (40%).

„În ultima perioadă, trecerea de la interacţiunea fizică la una predominant digitală a fost mai rapidă, multe branduri excelând la acest capitol şi îmbunătăţind viaţa clienţilor. De exemplu, tot mai multe branduri din domeniul serviciilor financiare au implementat metode de înrolare şi de interacţiune digitală cu clienţii, iar comerţul electronic a înregistrat creşteri, devenind o modalitate tot mai utilizată de a face cumpărături. Următorul pas va fi îmbunătăţirea experienţei hibride. Acest obiectiv presupune o bună înţelegere a preferinţelor şi comportamentului clienţilor, într-o epocă în care reglementările privind folosirea cookie-urilor s-au înăsprit. Utilizarea datelor obţinute direct din interacţiunile cu clienţii devine soluţia sustenabilă şi modul în care brandurile reuşesc să personalizeze conţinutul canalelor de comunicare, să ajusteze produsele şi serviciile oferite prin integrarea reacţiilor şi sugestiilor consumatorilor. De asemenea, pentru colectarea datelor direct de la consumatori, este nevoie ca brandurile să-şi dezvolte o infrastructură care să conecteze diversele surse din care se strâng informaţii de la clienţi în timpul interacţiunii acestora cu brandul”, a spus Ruxandra Băndilă, Director Marketing şi Business Development, Deloitte România.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO