Alex Mălureanu, cofondator şi chief marketing officer, Ascendia, o companie care a intrat în topul celor 50 de companii din tehnologie din regiune cu cea mai rapidă creştere din ultimii 50 de ani, spune că evoluţia pieţei de educaţie digitală în România a cunoscut o ascensiune în ultimii 17 ani şi a ajuns inclusiv în zona companiilor.
„Noi am fondat compania acum 17 ani. Acum 17 ani, în România, puteai să spui că educaţia digitală e ceva obscur, este malefic şi nicidecum de folosit pentru zona de educaţie. Evoluţia e-learningului a mers extrem de bine. Piaţa a pornit inclusiv la nivel de companii“, a spus Mălureanu.
Deloitte România a organizat vineri o conferinţă dedicată programului Technology Fast 50 Europa Centrală, cu sprijinul Google Cloud, partener de tehnologie la nivel regional, Toronto Business Development Center ca partener local şi Ziarul Financiar ca partener media. Trei companii din România au intrat în topul celor 50 de companii din tehnologie cu cea mai rapidă creştere din regiune, printre care şi Ascendia, care şi-a crescut businessul cu 822% în ultimii patru ani.
La ridicarea distincţiei, Alex Mălureanu a vorbit şi despre finanţarea companiei şi despre faptul că următoarea piaţă pe care vrea să intre compania este a SUA.
„Ne-am listat în 2016 pe Bursa de Valori Bucureşti, suntem pe piaţa AeRo de atunci. Am făcut emisiuni de obligaţiuni, deci ne-am finanţat şi în felul acesta şi am făcut proiecte de cercetare-dezvoltare. Planul este să diversificăm. Am accesat instrumente financiare, pentru etapa internaţională, pentru că vrem să cucerim şi piaţa internaţională. În acest moment pot vorbi de piaţă pe care toată lumea vrea să cucerească. Da, America este o ţintă.“