Companii

Delta revine pe ruta Bucuresti-New York doar in sezonul estival

Delta revine pe ruta Bucuresti-New York doar in sezonul estival

Corina Enciu, country manager al Delta Air Lines: Momentan au reluat cursele doar pe timpul verii, dar nu putem spune cu siguranta ce vor decide pentru iarna anului viitor.

25.11.2008, 15:01 64

"Am putea spune ca in extra sezon gradul de ocupare este cu circa 10% mai scazut fata de lunile de vara", a spus Corina Enciu, country manager al Delta Air Lines pe plan local, care a precizat ca in lunile de vara gradul de ocupare era de circa 80%.
Delta a reluat cursa Bucuresti-New York in iunie 2007 dupa o absenta de circa zece ani si a intrerupt din nou in luna octombrie a acestui an zborurile, fara a anunta la momentul respectiv cand si daca va mai opera pe piata locala. Decizia de sistare a zborurilor a fost una surprinzatoare, avand in vedere ca reprezentantii Delta afirmau inca de la intrarea pe piata ca iau in considerare trecerea de la o frecventa de patru zboruri saptamanale la zboruri zilnice.
"Cand s-a decis oprirea zborurilor s-au luat in considerare tot felul de factori. Anul acesta pretul barilului de petrol a crescut foarte mult, iar acest lucru a influentat decizia reprezentantilor Delta de a anula zborurile pe timpul iernii, cumulat cu faptul ca in acele luni traficul e mai redus. Delta are o mare flexibilitate in gestionarea flotei, iar operarea unor rute depinde si de contextul economic. Momentan au reluat cursele doar pe timpul verii, dar nu putem spune cu siguranta ce vor decide pentru iarna anului viitor", a precizat Enciu.
Practic, majoritatea pasagerilor Delta Air Lines pe ruta Bucuresti-New York calatoresc in interes de leisure, ceea ce explica traficul mai ridicat in timpul verii, cand sunt majoritatea concediilor.
"Profilul pasagerului pe aceasta ruta (Bucuresti-New York - n. red) este de leisure", a spus country managerul Delta Air Lines in Romania. Totodata, un alt impediment al traficului pe aceasta ruta este necesitatea vizei si costurile adiacente. "Nu putem neglija ca exista un cost al vizei care se adauga la costul de calatorie", a precizat Enciu.
Desi nu opereaza pe perioada iernii, biroul Delta Air Lines de pe piata locala continua sa functioneze si sa vanda bilete pe rutele transatlantice ale companiilor partenere.
"Cele mai multe bilete le vindem pe conexiunea Paris", a mai afirmat Enciu. Practic, pasagerul zboara cu Air France pana la Paris, iar de la Paris la New York zborul e operat de Delta. Compania face parte din alianta SkyTeam alaturi de companii precum Air France, Alitalia, Czech Airlines sau KLM.
In cele 16 luni de operare pe piata locala (iunie 2007 - 3 octombrie 2008) Delta a transportat circa 80.000 de pasageri dus-intors pe ruta Bucuresti-New York, potrivit estimarilor ZF care iau in calcul un grad de ocupare de circa 70% si o capacitate a aeronavelor de 214 pasageri pe zbor. Reprezentantii Delta nu au oferit informatii referitoare la rezultatele inregistrate pe piata locala.
Desi companiile aeriene au rasuflat usurate odata cu scaderea pretului la combustibil, criza financiara globala da din nou peste cap planurile operatorilor aerieni.
In acest context Delta a fuzionat in acest an cu operatorul rival Northwest Airlines, devenind astfel cel mai mare operator la nivel mondial. Nu cu mult timp dupa ce tranzactia a fost incheiata, Delta a anuntat reluarea zborurilor Bucuresti-New York pe timpul verii, moment in care a anuntat per total introducerea a 18 noi rute transatlantice si transpacifice pentru 2009.
Desi mai multe companii aeriene inregistreaza scaderi la nivel international, piata aeriana locala are insa in continuare perspective de crestere, potrivit Asociatiei Internationale a Transportatorilor Aerieni, care estimeaza un plus de 8,5% a traficului companiilor traditionale in si dinspre Romania in 2009.
 
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO