♦ Gama Dacia va miza puternic pe electrificare, prin noi modele hibride dar şi electrice în viitor, pe măsură ce acestea reprezintă între 25 şi 30 de procente din vânzări, în cazul Jogger şi Duster III.
Grupul Renault va demara în perioada imediat următoare dezvoltarea următoarei generaţii de Sandero, care în premieră, va avea versiuni atât cu motoare convenţionale, pe benzină, cât şi o versiune electrică. Miza este aceea de a acoperi cât mai multe segmente ale pieţei, mai ales când vânzările de electrice încă sunt volatile şi depind în mare parte de subvenţii.
„Grupul Renault are programul Leap 100 prin care dezvoltăm maşini în 100 de săptămâni sau doi ani. Următoarea generaţie Sandero va fi lansată la final de 2027, deci în 2025 începem proiectarea. Vom merge mai departe tot cu platforma CMF-B“, a spus Denis Le Vot, CEO-ul mărcii Dacia în cadrul Grupului Renault, în conferinţa de prezentare a rezultatelor comerciale din 2024.
Până acum, dezvoltarea unei maşini noi dura, în medie, circa 4 ani, însă odată cu creşterea competitivităţii chinezilor, care deja livrează maşini concepute într-o perioadă de numai doi ani cu ajutorul noilor soluţii IT, şi europenii au început acum să urmeze exemplul constructorilor din China.