Companii

Denis Le Vot, CEO al Dacia: Vom proiecta viitorul Sandero în doar 100 de săptămâni. Maşina vine la final de 2027, inclusiv în versiune electrică. Mizăm pe electrificarea gamei. La finalul anului vin Duster şi Bigster 4x4 hibrid cu GPL şi transmisie automată, iar la final de 2027 Sandero IV, inclusiv în versiune electrică

Denis Le Vot, CEO al mărcii Dacia în cadrul Grupului Renault: Acum 76% dintre clienţii care cumpără un model Dacia vin de la alte mărci, de la mărcile de volum în principal, iar aceştia cumpără versiunile de top. Sunt atraşi inclusiv de valoarea reziduală ridicată. Acum venim cu un SUV compact care costă sub 25.000 de euro în versiune cu motor convenţional şi sub 30.000 de euro pentru hibrid. Vorbim de un segment de 3 milioane de maşini anual. Avem în acest moment trei tipuri de hibride – Duster full şi mild hybrid, Jogger full-hybrid şI va urma unul nou – până la finalul anului vom avea un nou hibrid cu posibilitate de GPL, cutie automată şi un sistem 4x4 cu punte spate electrificată.

Autor: Bogdan Alecu

17.01.2025, 09:30 164

Gama Dacia va miza puternic pe electrificare, prin noi modele hibride dar şi electrice în viitor, pe măsură ce acestea reprezintă între 25 şi 30 de procente din vânzări, în cazul Jogger şi Duster III.

Grupul Renault va demara în perioada imediat următoare dezvoltarea următoarei generaţii de Sandero, care în premieră, va avea versiuni atât cu motoare convenţionale, pe benzină, cât şi o versiune electrică. Miza este aceea de a acoperi cât mai multe segmente ale pieţei, mai ales când vânzările de electrice încă sunt volatile şi depind în mare parte de subvenţii. 

„Grupul Renault are programul Leap 100 prin care dezvoltăm maşini în 100 de săptămâni sau doi ani. Următoarea generaţie Sandero va fi lansată la final de 2027, deci în 2025 începem proiectarea. Vom merge mai departe tot cu platforma CMF-B“, a spus Denis Le Vot, CEO-ul mărcii Dacia în cadrul Grupului Renault, în conferinţa de prezentare a rezultatelor comerciale din 2024. 

Până acum, dezvoltarea unei maşini noi dura, în medie, circa 4 ani, însă odată cu creşterea competitivităţii chinezilor, care deja livrează maşini concepute într-o perioadă de numai doi ani cu ajutorul noilor soluţii IT, şi europenii au început acum să urmeze exemplul constructorilor din China.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Urmează ZF Power Summit 2025