Companii

Deschideri in primavara lui 2010: Dragos Paval va investi 15 mil. euro in doua magazine Dedeman in Craiova si Brasov

Deschideri in primavara lui 2010: Dragos Paval va investi 15 mil. euro in doua magazine Dedeman in Craiova si Brasov

1: Dragos Paval, presedintele si actionarul majoritar al Dedeman; 2: Dedeman opereaza in prezent 16 magazine, cu peste 3.000 de angajati

22.10.2009, 23:26 466

"Primele doua deschideri ale retelei din 2010 vor fi la Craiovasi Brasov, in primavara. In Brasov vom face cel mai mare magazin alretelei Dedeman, cu o suprafata construita de 17.700 de metripatrati. Ambele terenuri au fost achizitionate in 2008 si se numaraprintre cele 11 locatii sigure pentru expansiune anuntate in acestan", a declarat Dragos Paval, presedintele si actionarul majoritaral Dedeman.

Compania,care a intrat in acest an pe piata din Capitala, este al doileamare jucator din retailul de bricolaj dupa cifra de afaceriraportata pe 2008, fiind devansat doar de germanii de laPraktiker.

Vanzarile retailerului roman s-au majorat anul trecut cu 35%,pana la 250 de milioane de euro. Dedeman a anuntat in februarie cavizeaza mentinerea cifrei de afaceri in 2009 la nivelul anuluitrecut, in contextul scaderii cererii pentru materiale deconstructii si amenajari interioare. Paval nu a dorit sa comunicedatedespre vanzarile realizate de compania sa in primele noua luni dinan.

30 de magazine pana in 2015

Strategia de extindere a Dedeman la nivel national vizeazadezvoltarea unei retele de 30 magazine pana in 2015.

In acest an retailerul a finalizat patru proiecte de extindere,dintre care doua in Bucuresti, prin investitii estimate la aproape50 mil. euro. Ultima deschidere a retelei a avut loc in Bucuresti,intr-un parc de retail dezvoltat impreuna cu reteaua de magazinecash & carry Selgros, operata de grupul german Rewe.

Si magazinul din Craiova va fi amplasat langa o unitate Selgros,pe un teren achizitionat de la retailerul german anul trecut.Dedeman opereaza in prezent 16 magazine, cu peste 3.000 deangajati.

In primul semestru din an, retailul de bricolaj a avut undeclin de 15-20% fata de aceeasi perioada din 2008, potrivitestimarilor operatorilor de magazine care se asteapta ca situatiasa se inrautateasca in ultimul trimestru, pe fondul blocarii unorproiecte mari de investitii din sectorul rezidential.

Un alt gigant sta cu ochii pe piataromaneasca

2009 este primul an de declin in retailul de bricolaj care panaacum a inregistrat cresteri anuale de peste 20-30%.

Marile lanturi straine de magazine Praktiker si Bricostore, carepractic au pus bazele retailului de bricolaj in Romania, au intratpe piata in 2002, al doilea val de investitii straine fiindrealizat dupa 2006, odata cu lansarea retailerilor BauMax(Austria), Hornbach si OBI (Germania). In paralel cu extinderearetelelor internationale de comert s-au dezvoltat puternic pe piatasi cele doua companii romanesti aflate acum in topul jucatorilor deprofil, Dedeman si Ambient.

Un alt gigant european sta cu ochii pe piata romaneasca in acestmoment - reteaua franceza Leroy Merlin, care cauta oportunitati dea intra pe piata. Leroy Merlin a inchiriat un spatiu in mall-ulColosseum din cartierul bucurestean Chitila, proiect a caruiconstructie nu a fost inca demarata.

Din cauza declinului pietei constructiilor, majoritateaproiectelor de extindere ale retelelor de magazine de bricolaj depe piata au fost amanate. Astfel, dupa ce in 2008 retailul debricolaj ajunsese la un varf al expansiunii datorita investitiilorde peste 200 mil. euro realizate de marile retele de magazine, inacest an au fost finalizate mai putin de 10 din cele aproximativ 20de proiecte de extindere anuntate.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO