• Leu / EUR4.7619
  • Leu / GBP5.4653
  • Leu / USD4.1988
Companii

Dezvoltarea industriei auto si a bunurilor de consum a atras investitii de 60 mil. euro in ambalaje. Momentul nu a fost insa cel mai prielnic

Secțiune susținută de Medlife Logo
Dezvoltarea industriei auto si a bunurilor de consum a atras investitii de 60 mil. euro in ambalaje. Momentul nu a fost insa cel mai prielnic

"Din pacate, toate investitiile s-au finalizat la momentul nepotrivit, si anume cel al crizei financiare care afecteaza toate industriile. Daca nu ar fi existat aceasta criza, nu ar fi fost o problema ca pe piata de carton ondulat s-au facut investitii mari intr-un timp foarte scurt", a declarat Teofil Campean, director general al Rondocarton, companie producatoare de carton ondulat.

Campean spune ca desi s-au realizat investitii semnificative in cresterea capacitatilor de productie de carton ondulat, anul viitor prevede o scadere in volum a acestei piete, care este dependenta de celelalte industrii afectate de criza financiara.
"Din punctul meu de vedere, piata ambalajelor de carton ondulat va avea o scadere ca volum anul viitor. Inchiderea fabricilor si reducerea activitatii companiilor spre care producatorii furnizeaza ambalaje vor avea efect asupra evolutiei pietei ambalajelor din carton ondulat si in general asupra intregii piete, care reprezinta un indicator al bunului mers al economiei", a declarat Teofil Campean.
Managerul Rondocarton a mai adaugat ca in toate industriile clientii au redus volumul productiei, deci se va reduce si volumul de ambalaje livrate de catre producatori. Legat de noua fabrica din Targoviste, in care s-au investit 38 mil. euro, Campean spune ca desi contextul economic nu este cel mai fericit era necesara o astfel de investitie pentru mentinerea pozitiei pe piata. "Vom incerca sa rezistam impactului crizei prin competitivitate", a spus el.
Concurenta pe piata cartonului ondulat s-a intensificat din ce in ce mai mult in conditiile in care s-au realizat investitii mari in dezvoltarea capacitatilor de productie de catre cei mai multi jucatori de pe piata, la un ritm al cresterii pietei relativ mic, dependent de cresterea industriilor auto, alimentara, chimica si alte industrii catre care se furnizeaza ambalaje.
Majorarea investitiilor va duce la o crestere a ofertei cu 20%, adica circa 25.000 de tone in plus fata de cerere care vor accentua concurenta pe piata, dupa cum aprecia Nicolae Toth, director de vanzari in cadrul Dunapack Rambox.
"In urma acestor investitii vom asista la o mai buna acoperire a pietei cu ambalaje din carton ondulat. Datorita intensificarii concurentei, producatorii se vor specializa pe anumite industrii in furnizarea de ambalaje. Pentru a se diferentia, companiile producatoare de ambalaje din carton ondulat se vor orienta catre o anumita industrie, fie cea auto, alimentara, chimica, nu cum se intampla in momentul actual: un producator face ambalaje pentru toate industriile", a declarat Lorand Kasler, director de vanzari al producatorului de carton ondulat SCA Packaging.
Consolidarea pozitiei marilor jucatori prin investitiile realizate va scoate de pe piata anumiti procesatori (transformatori care cumpara placi de carton ondulat si produc din ele ambalaje). "Circa 50% din procesatorii de carton ondulat sunt procesatori mici, de garaj. Vor ramane anul viitor pe piata doar cei competitivi, respectiv cei de nisa, in conditiile in care se intensifica concurenta", a precizat el.
Lorand Kasler mai spune ca pe aceasta piata sunt importuri foarte mari. "In urma investitiilor realizate pe piata locala sper sa asistam la reducerea importurilor de ambalaje din carton ondulat si orientarea retailerilor de pe piata romaneasca spre producatorii locali", a spus el.
El a adaugat ca piata romaneasca a cartonului ondulat este foarte fragmentata.
"Piata de carton ondulat a avut un trend de crestere pana anul acesta, cand s-a inregistrat o stagnare sau o usoara scadere din cauza crizei economice. Nu as putea face supozitii legate de o eventuala scadere sau crestere a acestei piete, in conditiile in care prevad o scadere a bunurilor industriale si o mentinere pentru bunurile din industria FMCG", a explicat el.
Piata cartonului ondulat s-a ridicat anul trecut la 420 de milioane de metri patrati, ceea ce inseamna o valoare de 135 de milioane de euro, luand in considerare un pret de 320 euro/metru patrat, potrivit datelor oferite de jucatorii din piata si calculelor ZF. Consumul de hartie si cartoane a fost anul trecut de 36 de kilograme pe cap de locuitor, fata de media europeana de peste 80 de kilograme pe cap de locuitor.
Alti jucatori pe aceasta piata a cartonului ondulat sunt Vrancart Adjud, Ecopack, Romcarton si Dunapack.
 
Cine a investit In carton ondulat
 
Grupul belgian VPK
  • Investitie: 15 milioane de euro intr-o noua fabrica in Salonta, judetul Bihor
  • Suprafata construita fabrica: 15.600 metri patrati
  • Capacitate totala de productie: 30.000 de tone de carton ondulat anual
  • 70% din productie vor fi placi de carton (catre procesatorii de carton ondulat), iar 30% ambalaje din carton ondulat catre clienti directi
  • Locuri de munca in 2-3 ani: 200 de oameni
 
Austriecii care detin Rondocarton Cluj
  • Investitie: 38 de milioane de euro pentru construirea unei fabrici de productie carton ondulat la Targoviste
  • Suprafata construita: 16.000 metri patrati
  • Capacitatea totala de productie: 60.000 de tone de carton ondulat anual, insa in primul an nu va opera la capacitate maxima
  • Compania mai detine o unitate la Cluj care a generat venituri de 30 mil. euro
Suedezii de la Sca Packaging
  • Investitie: 9 milioane de euro in extinderea cu 12.000 metri patrati a fabricii de carton ondulat din Timisoara
  • Suprafata construita: 17.000 de metri patrati
  • Fabrica va incepe sa produca, nu doar sa prelucreze carton ondulat
  • Cifra de afaceri estimata: 8 milioane de euro, in crestere cu 30% fata de anul trecut
  • Capacitate de productie totala: 80 de milioane de metri patrati pe an
  • Carton ondulat prelucrat anul acesta: sapte milioane de metri patrati
  • Clienti din industria auto: Dacia si Valeo
 
 

 

 

*MedLife susține informarea și educarea ca sursă principală de dezvoltare a unui business sănătos. De aceea, recomandăm informarea continuă cu ajutorul articolelor din secțiunea Companii!

Principalele valute BNR - joi, 13:35
EUR
USD
GBP
CHF
Azi: 4.7619
Diferență: 0,1262
Ieri: 4.7559
Azi: 4.1988
Diferență: 0,1121
Ieri: 4.1941
Azi: 5.4653
Diferență: -0,2591
Ieri: 5.4795
Azi: 4.1953
Diferență: 0,2054
Ieri: 4.1867