Companii

Dezvoltarea retailului a dublat castigurile distribuitorului B.U.

Dezvoltarea retailului a dublat castigurile distribuitorului B.U.

Click pentru imaginea marita

15.06.2007, 19:23 18

Compania Sarantis Romania, reprezentanta locala a distribuitorului elen de produse cosmetice Sarantis, a inregistrat o cifra de afaceri de 8,94 milioane euro in primul trimestru, in crestere cu 33,63% fata de nivelul raportat in aceeasi perioada din 2006.
In acelasi timp, profitului inainte de deducerea dobanzilor si impozitelor (EBIT) a avansat cu 118,4%, pana la 1,2 milioane euro, potrivit raportului trimestrial al companiei.
"Cresterea cifrei de afaceri din primul trimestru se datoreaza factorilor interni, precum initiativele noi de marketing si lansarile de produse, dar si unor factori externi - dezvoltarea retailului modern si cresterea consumului", au declarat reprezentantii Sarantis Romania.
Subsidiara din Romania a grupului elen, care se numara printre cele mai dinamice companii din cadrul acestuia, a ajuns astfel, pe primul trimestru, la o pondere de 16,4% din vanzarile totale Sarantis, fata de 13,7% in aceeasi perioada din 2006.
Compania vizeaza afaceri de 36 mil. euro pentru acest an, in crestere cu 15% fata de 2006, in linie cu dezvoltarea estimata a pietei de cosmetice, potrivit declaratiilor anterioare ale lui Constantin Tudorache, directorul general al companiei. El estima o crestere similara a profitului in acest an, avand in vedere cheltuielile de promovare bugetate de companie care sunt cu 30% mai mari decat cele din 2006.
Pe segmentul de parfumerie, compania activeaza in proportie de 40% cu branduri proprii precum Str8, Dare, B.U. sau C-thru, dar si cu produse ale altor producatori de profil. Dintre acestea fac parte Johnson & Johnson (produse pentru ingrijire personala) si La Prairie sau Juvena GMBH pe segmentul cosmeticelor de lux.
Sarantis Romania a inregistrat anul trecut o crestere de 12,26% a cifrei de afaceri, comparativ cu anul precedent, atingand valoarea de 32,25 mil. euro. Profitul inainte de deducerea dobanzilor si a impozitelor (EBIT) a crescut si el cu 12,14%, pana la 3,9 mil. euro, fata de 2005, potrivit raportului financiar anual al grupului elen. Pentru a-si accelera ritmul de crestere, compania ar putea achizitiona un alt distribuitor de bunuri de larg consum nealimentare, potrivit lui Tudorache.
Pe piata locala, Sarantis activeaza din anul 1996 prin Romsar Cosmetics, care a devenit Sarantis Romaania in 2005. De asemenea, compania detine circa 40% din actiunile retelei de magazine The Body Shop din Romania.
Piata cosmeticelor din Romania se ridica la 200 - 250 mil. euro si inregistreaza o rata de crestere anuala de 10 - 15%, potrivit ultimelor estimari. Printre jucatorii mari de pe piata se numara, alaturi de Sarantis, alte companii straine precum Procter&Gamble, Avon Cosmetics, L'Oreal, Oriflame, Beiersdorf sau Henkel.
Vanzarile totale ale grupului Sarantis au crescut in primele trei luni ale anului cu 11,38% fata de primul trimestru din 2006, pana la 54,38 mil. euro, valoarea EBIT fiind de 7,57 milioane euro in aceasta perioada. Cele mai mari vanzari au fost raportate pe segmentul de produse pentru ingrijirea casei, care au totalizat aproape 22 mil. euro. Pe locurile urmatoare se afla cosmeticele si parfumurile.
Compania Sarantis este listata la Bursa de Valori din Atena, avand in prezent o capitalizare de peste 355 mil. euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO