Companii

Din insolventa, Leonardo a renegociat chirii mai mici cu 30% si a pastrat 85% din furnizori

Din insolventa, Leonardo a renegociat chirii mai mici cu 30% si a pastrat 85% din furnizori
03.11.2009, 23:10 67

Florin Panea, cel care administreaza Leonardo, cel mai mareretailer de incaltaminte de pe piata locala, a inceput de o luna,de cand a intrat in reorganizare judiciara, sa faca turul centrelorcomerciale unde are inchiriate spatii pentru magazine si sa poartediscutii cu dezvoltatorii, furnizorii sau proprietarii spatiilorstradale in vederea renegocierii contractelor semnateanterior.
Efectul? "Dezvoltatorii l-au lasat sa-si continue activitatea, maiales ca unitatile Leonardo genereaza trafic, ba mai mult auacceptat scaderea chiriilor in medie cu 30%", a declarat RaduLotrean, asociat coordonator la Casa de Insolventa Transilvania,responsabila cu reorganizarea retelei Leonardo. Preturi si termenes-au negociat si cu furnizorii, 85% dintre acestia continuandlivrarile de marfa si semnand noi contracte.
Bancile care au de recuperat circa 20 mil. euro de la companiaoradeana au sustinut si ele ideea reorganizarii, acceptandprelungiri, iar unele dintre ele au cerut deocamdata sa li seplateasca doar dobanda la creditele pe care retailerul le arecontractate, potrivit informatiilor furnizate de Lotrean.
In prezent, compania lucreaza la definitivarea tabeluluicreditorilor care trebuie depus pana la 1 martie 2010. In termen de30 de zile de la acea data, Leonardo va depune planul dereorganizare, iar daca acesta va fi aprobat de creditori, companiava incepe sa faca platile pentru datoriile anterioare. Dacafurnizorii isi vor primi sumele restante abia din mai 2010, baniipentru comenzile curente sunt acordati la zi. "Leonardo nu mai arein momentul de fata probleme de lichiditate. Vanzarile au crescutsensibil in ultima perioada mai ales in zilele cand a plouat si anins. In plus, strategia de plasare a produselor pe segmentulmedium-low, cu preturi de maximum 30 de euro, a avut efecte.Leonardo mai are stocuri mai vechi, dar 85% din produse sunt multmai ieftine, costand intre 30 de lei si 120 de lei", spuneLotrean.
Ultima miscare a Leonardo a fost deschiderea unui magazin incentrul comercial Cotroceni Park, compania analizand si alte spatiipentru extindere.

AFACERI DE LA ZERO