Companii

Din insolvenţă, producătorul de încălţăminte Clujana a înregistrat o creştere de 50% a vânzărilor la o lună de la deschiderea magazinului online

Din insolvenţă, producătorul de încălţăminte Clujana a înregistrat o creştere de 50% a vânzărilor la o lună de la deschiderea magazinului online

Autor: Laurentiu Cotu

21.11.2018, 00:00 696

Producătorul de încălţăminte Clujana din Cluj-Napoca, înfiinţat în 1911 şi care a intrat în acest an în insolvenţă la propria cerere, a înregistrat o creştere cu aproximativ 50% a vânzărilor, la mai bine de o lună de la deschiderea magazinului online şi inuagurării showroomului din Piaţa Mihai Viteazu, Cluj. Compania deţine în prezent două showroomuri în Cluj-Napoca, un magazine online şi colaborează pentru desfacerea produselor sale cu parteneri din judeţele Sibiu, Mureş, Iaşi şi Cluj. Clujana exportă produsele sale în mai multe magazine din Germania şi Italia, potrivit unor informaţii anterioare.

„Cele două decizii, de deschidere a unui magazin în zona centrală a Clujului şi, respectiv, de vânzare a produselor Clujana şi în mediul online, s-au dovedit a fi extrem de inspirate. Credem, în continuare, în potenţialul societăţii Clujana (...)“, a declarat Alin Tişe, preşedintele Consiliului Judeţean Cluj.

Compania Clujana a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 8,2 milioane de lei (1,8 mil. euro) şi o pierdere de aproape 5 mil. lei (1,1 milioane de euro), cu un număr mediu de 339 de angajaţi, potrivit site-ului Ministerului Finanţelor Publice. Clujana a fost înainte de anul 1989 una dintre cele mai importante fabrici de încălţăminte din România.

În anii de glorie, peste 80% din producţia fabricii mergea la export, iar întreaga nomenclatură comunistă îşi comanda încălţămintea la Cluj. Clujana, unul dintre cele mai vechi branduri româneşti, era după Primul Război Mondial cea mai mare fabrică de încălţăminte din România, însă istoria companiei este una extrem de zbuciumată.

AFACERI DE LA ZERO