Companii

Din primul an, Beiersdorf a vandut Nivea de 11 milioane de dolari

16.03.2001, 00:00 266



Beiersdorf Romania, reprezentanta companiei internationale cu sediul la Hamburg, care este cunoscuta la noi mai ales datorita cosmeticelor Nivea, a avut in 2000 (primul an de activitate pe piata romaneasca) o cifra de afaceri de 250 mld. de lei (adica peste 11,5 mil. de $) si in 2001 intentioneaza sa creasca valoarea vanzarilor cu peste 15%, a declarat pentru Ziarul Financiar Carmen Tanasie, director de marketing Beiersdorf Romania.

"In acest an, obiectivele companiei noastre se refera nu doar la cresterea vanzarilor cu un procent de peste 15%, dar vizeaza si cresterea cotelor de piata, mentinerea si consolidarea locului de lider in domeniul ingrijirii pielii si investitii de marketing prin care sa ne sustinem produsele", a mai spus Tanasie.

Beiersdorf creaza, produce si distribuie produse de marca in domeniul ingrijirii pielii, ingrijirii ranilor si in domeniul benzilor adezive. Numele companiei a fost facut cunoscut in lume de trei marci principale: Nivea, Hansplant si tesa.

Compania este structurata in trei divizii: cosmed - produse pentru ingrijire personala (Nivea, Labello, 8X4, atrix); divizia medical - produse pentru ingrijirea si protejarea ranilor (Hansplast, Futuro, Eucerin, Leukoplast); divizia tesa - produse autoadezive (printre care tesa pack, tesa Film, tesa Fix).

"Produsele noastre au o pozitie suficient de buna pentru moment. In 2000, cremele de ingrijire Nivea au avut o cota de 14,29%, Nivea Soft a inregistrat o cota de cca. 13%, Nivea Body avea un nivel de 29,39% din piata, produsele pentru dus detineau o cota de 7,6%, deodorantele erau cotate cu 5,9% din piata, demachiantele Nivea Visage aveau 6,5% iar cremele Nivea Visage detineau 14,54% din piata. La toate aceste categorii, produsele noastre se aflau, in 2000, in topul primelor cinci brand-uri de pe piata", au precizat oficialii companiei.

Produsele Beiersdorf se adreseaza intregii familii, desi sunt pozitionate cu precadere spre sexul feminin, principalul cumparator de produse cosmetice. Clientii sunt oameni cu venituri medii spre mari, din mediul urban, cu educatie medie si peste medie, cu intervale de varsta intre 15 si 60 de ani.

"In general, target-ul nostru il constituie mai ales oamenii interesati sa se ingrijeasca. O crema nu te face mai frumos, dar te poate ajuta sa mentii mai mult timp calitatile pielii tale", a spus Tanasie.

"Produsele sunt comercializate si prin intermediul marilor clienti internationali care au intrat pe piata, cum sunt Metro, Bila, Cash&Carry", au mai declarat oficialii companiei.

Recent, compania a re-lansat gama de produse Nivea - body-milk, body-lotion si gama de produse pentru ingrijirea parului: Nivea Hair Care - sampon si balsam.

Beiersdorf Romania importa din Germania produsele pe care le comercializeaza pe plan local prin intermediul unor companii de distributie. Compania are 82 de angajati full-time.

"Piata din Romania este fragmentata, usor influentabila de fluctuatiile de pret si din aceste motive fidelizarea consumatorului este relativ greu de realizat. Clientii nostri au nevoie de educatie in privinta consumului si suntem pregatiti sa-i ajutam, mai ales prin intermediul campaniilor noastre de marketing.

Oamenii trebuie sa inteleaga ca uneori este mai important sa foloseasca un deodorant care sa nu aiba doar un miros persistent, dar sa protejeze si pielea", a adaugat Tanasie.

Oficialii companiei sustin ca nu au o anumita preferinta pentru vreunul din canalele media, in privinta publicitatii, ci le folosesc pe cele mai potrivite pentru genul de mesaj care vor sa il transmita.

Beiersdorf a fost prezenta in Romania inca de la inceputul secolului, mai precis din 1906, cand compania Samy Hornstein din Bucuresti devenea distribuitor unic al produselor Beiersdorf. In 2000, compania a revenit pe piata romaneasca dupa o intrerupere de 54 de ani, intrerupere care a fost provocata de nationalizarea fabricii Beiersdorf de la Brasov.

Compania Beiersdorf detine unitati de productie in Europa, Africa, Asia, Australia si pe continentul american. Produsele sunt vandute prin 70 de companii afiliate si, prin export sau licente, in peste 100 de tari.

Compania are peste 17.000 de angajati si a avut in 1999 o cifra de afaceri de 7,116 miliarde DM, cifra care a reprezentat un record. Investitiile in cercetare si dezvoltare au o valoare de 3,1% din cifra de afceri.

Produsele Nivea sunt pe pozitia de lider mondial pe piata produselor cosmetice de ingrijire a pielii, pozitie pe care o ocupa de peste 10 ani. In domeniul medical, Hanspland detine prima pozitie in Europa si locul secund in lume. Cifra de vanzari a diviziei tesa o situeaza pe prima pozitie in Europa si pe locul doi in lume.


Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO