Companii

Directorul administrativ al Lidl: Distanţă mare până la afaceri de un miliard de euro nu mai este

Antoniu Ra­du. Fotograf: Marius Dumbrăveanu

Antoniu Ra­du. Fotograf: Marius Dumbrăveanu

Autor: Cristina Roşca

29.05.2015, 00:07 1671

Retailerul german Lidl, intrat pe piaţa locală oficial în 2011, scoate anual din buzunare 20-30 de milioane de euro pentru expansiunea care a dus businessul Lidl la peste 700 de milioane de euro în 2013, sin­gurul an despre care exis­tă informaţii.

Reţeaua a ajuns la aproape 190 de magazine de discount faţă de 107 în 2011, anul când Lidl a intrat în Ro­mânia prin preluarea Plus Discount.

Anul trecut businessul retailerului a continuat să crească, făcând paşi către pragul de un miliard de euro.

Reprezentanţii Lidl nu oferă un orizont de timp pentru ca retailerul să intre în clubul miliardarilor în euro din comerţul românesc cu dominantă alimentară, un club „select“ din care mai fac parte acum doar Kaufland şi Carrefour, potrivit datelor ZF.

„Pentru 2013 vă putem spune că am avut o cifră de afaceri de peste 700 de milioane de euro şi am înregistrat profit. Anul financiar 2014 s-a încheiat în luna februarie, astfel că datele nu sunt încă disponibile.

WikiZF: Profilul companiei Lidl

„Trendul a fost ascendent“, spune Antoniu Ra­du (41 de ani), director administrativ al Lidl şi membru în boardul retailerului german, în primul interviu face to face pe care grupul german îl oferă cu un membru din top management.

De altfel, şi cifra de afaceri pentru 2013 este prima oferită de retailerul cu profil de discount, în contextul în care de la intrarea pe piaţă nemţii nu au oferit date financiare, iar pe site-ul Ministerului de Fi­nanţe acestea nu sunt disponibile decât pentru 2011 şi reflectă activitatea PlusDiscount, companie preluată oficial de Lidl în acelaşi an.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO