„Am venit pentru prima dată în România acum 8-9 ani, când ne-am uitat şi am analizat piaţa. Nu era însă suficient de matură. Apoi a venit criza, aşa că uitându-mă în urmă cred că am luat decizia bună. Acum însă este momentul“, spune Stephane Beraud, directorul internaţional al brandului Longchamp. El se ocupă de toate operaţiunile brandului prezent pe 80 de pieţe la nivel mondial cu circa 1.500 de magazine operate direct sau în parteneriat.
Executivul a lucrat anterior în industria cosmeticelor pentru branduri precum Christian Dior, Chanel (în Japonia) şi Estée Lauder. Apoi, acum 10 ani a venit în cadrul grupului Longchamp pe aceeaşi poziţie pe care o deţine şi astăzi. „Atunci însă nu mă ocupam decât de pieţele internaţionale, nu şi de Franţa. Începând cu acest an însă, am preluat-o şi pe aceasta“, explică executivul.
Brandul Longchamp a fost fondat în 1948 şi de atunci a rămas un business de familie, acum la conducere aflându-se cea de-a treia generaţie a familiei Cassegrain. Businessul este cunoscut în special pentru genţile sale şi pentru alte produse de marochinărie, însă de-a lungul timpului portofoliul a fost extins şi cu haine ready to wear, pantofi şi din toamnă cu ochelari de soare şi vedere. Produsele companiei au preţuri ce încep de la 80-100 de euro şi ajung la 1.500 de euro în cazul liniei cel mai sus poziţionate.
Brandul, care are o istorie de aproape 70 de ani, a ajuns să fie prezent în cele mai mari oraşe din lume şi la afaceri de peste jumătate de miliard de euro anul trecut. În România Longchamp a venit în toamna anului trecut când a deschis un magazin de 76 mp la parterul centrului comercial Băneasa Shopping City. Prin comparaţie, în Ungaria sau Bulgaria Longchamp nu a mers încă. Francezii au însă un magazin fanion la Moscova, dar şi alte unităţi în Rusia, Polonia şi Cehia. „Şi în Rusia am intrat iniţial tot prin distribuitor, dar ulterior am preluat businessul direct.“