Companii

Discounterii au ajuns la vanzari de 1 mld. euro in dauna chioscurilor

03.09.2009, 15:25 36

Magazinele alimentare cu discount generalizat, care in urma cu cinci ani aveau un business de circa 60 mil. euro, ar putea ajunge in acest an la vanzari de un miliard de euro, fiind singurele formate de comert care inca raporteaza cresteri anuale de peste 30%. Anul trecut, intregul retail alimentar modern a inregistrat vanzari de 7-8 mld. euro, segmentul cu discount avand sub 10% din aceasta piata. 

Pe fondul reducerii puterii de cumparare a consumatorilor, magazinele cu discount generalizat castiga in acest an clienti de la retailerii care practica preturi sensibil mai mari, precum alimentarele de cartier sau supermarketurile. Discounterii sunt retailerii care opereaza cu cele mai mici costuri de pe piata. Ei pun produsele la raft in baxuri, aduna toata marfa de la furnizori in centrele logistice proprii si mizeaza puternic pe produse marci proprii, care sunt cu circa 20-30% mai ieftine decat marcile supermarketurilor.

"Este un moment interesant pentru comertul cu discount care inregistreaza cresteri mult peste media pietei", a afirmat Caius Crisan, directorul general al retelei Profi. Datele raportate de retailerii de profil arata ca cel mai mult si-au crescut vanzarile in S1 magazinele Penny Market si Profi, cu ritmuri intre 30-50%. Pe acest segment mai activeaza si Plus si MiniMax. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO