Companii

Discounterii castiga: au cresteri de 40%, cele mai mari din piata

Discounterii castiga: au cresteri de 40%, cele mai mari din piata
15.05.2009, 00:00 40
Retelele Penny Market si Profi au avut cresteri de vanzari in jur de 40% in primul trimestru fata de aceeasi perioada din 2008, potrivit datelor raportate de cele doua companii, care sustin ca turbulentele din economie orienteaza tot mai multi clienti catre magazinele cu discount.
Reteaua de magazine alimentare cu discount Penny Market, operata de grupul german Rewe, a avut in primul trimestru al anului vanzari brute de circa 373 de milioane de lei (87 mil. euro), in crestere cu 37% fata de perioada similara din 2008.
"Avem cresteri de vanzari atat de pe urma expansiunii accelerate a retelei - in intervalul mentionat am avut 23 de deschideri de magazine - cat si in unitatile inaugurate pana in 2008", a spus Marcel Thiele, directorul general al Rewe Romania, operatorul retelei Penny Market la nivel local. Compania avea operationale 50 de magazine la finele lui 2007.
Spre comparatie, anul trecut vanzarile retailerului au avansat cu o rata de circa 45% fata de 2007, pana la valoarea bruta de 1.377 de milioane de lei (374 mil. euro), pe fondul expansiunii retelei in 22 de locatii noi, la 72 de unitati. Investitiile in extindere au fost de 40- 45 de milioane de euro, potrivit estimarilor comunicate anul trecut de catre reprezentantii companiei.
Penny Market isi disputa in prezent primul loc pe piata magazinelor alimentare cu discount cu un alt retailer german, Plus, detinut de grupul Tengelmann. Acesta din urma nu a comunicat inca valoarea vanzarilor inregistrate pe primul trimestru al acestui an, nici pe 2008.
In schimb, al treilea mare jucator pe segmentul de profil, reteaua de magazine Profi, a precizat ca in acest an numarul clientilor din magazinele mai vechi ale retelei a crescut, in schimb valoarea medie a bonului de casa s-a diminuat usor, in primul trimestru al acestui an fata de perioada similara din 2008. Caius Crisan, directorul general al retelei Profi in Romania, a declarat ca avansul vanzarilor in termeni comparabili (fara a lua in calcul extinderea retelei) a fost de circa 30% in acest interval, ritmul de crestere incluzand noile locatii fiind de 44%.
Continuarea cresterii segmentului cu discount intr-un ritm accelerat a fost o tendinta prognozata de la inceputul anului de catre retailerii si consultantii de pe piata, pe fondul diminuarii puterii de cumparare a consumatorilor. Acestia mai anticipau incetinirea cresterii celorlalte segmente care apartin retailului modern in 2009. Studiile de piata arata ca acest lucru s-a resimtit deja din primul trimestru: potrivit companiei de cercetare de piata MEMRB, vanzarile de bunuri de larg consum in retailul modern, neluand in calcul expansiunea retelelor, s-au majorat cu 5% in T1 fata de aceeasi perioada din 2008.
La randul lor, datele de la Institutul National de Statistica arata ca si comertul traditional inregistreaza in prezent cresteri modeste.
Cifra de afaceri din comertul cu amanuntul cu produse alimentare, bauturi si tutun a inregistrat un declin de 1% in martie fata de aceeasi luna din 2008, potrivit datelor de la INS, ajustate in functie de numarul de zile lucratoare si de sezonalitate.
Sectorul de profil a avut astfel, in martie, prima dinamica negativa din 2009, dupa ce in primele doua luni acesta revenise pe crestere.
Primul declin de la an la an a fost inregistrat in decembrie anul trecut, cand cifra de afaceri in comertul cu amanuntul cu vanzare predominanta de produse alimentare, bauturi si tutun a avut o scadere de 8,7% fata de ultima luna din 2007, arata datele INS (ajustate in functie de numarul zilelor lucratoare).
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO