• Leu / EUR4.9615
  • Leu / GBP5.7558
  • Leu / USD4.6393
Companii

Discounterii vor ajunge să mănânce mai bine de un sfert din comerţul alimentar până în 2027. România este ţara cu cel mai alert rimt de creştere al vânzărilor de discount din Europa

Discounterii vor ajunge să mănânce mai bine de un sfert din comerţul alimentar până în 2027. România este ţara cu cel mai alert rimt de creştere al vânzărilor de discount din Europa

Autor: Cristina Roşca

30.03.2023, 00:07 465

Reţelele de magazine cu profil de discount vor ajunge la o cotă de piaţă de 27% din totalul comerţului alimentar până în 2027. Spre comparaţie, în 2022 în România discounterii aveau o cotă de piaţă de doar 18,8%, a doua cea mai mică după Franţa, conform companiei de cercetare de piaţă IGD.

Avansul anual al vânzărilor reţelelor de discount, de circa 13%, de până la trei ori mai rapid în România decât în Germania ori Spania, este justificat şi de faptul că pe plan local acest tip de magazine a început să se dezvolte mai târziu.

Mai mult, numărul de jucători a crescut constant, iar cei existenţi anunţă planuri ambiţioase de dezvoltare.

Pe acest segment, în România lupta se dă între Lidl, liderul comerţului alimentar local, Penny şi Supeco (un concept al Carrefour). Din 2023, şi Auchan a intrat pe piaţa de discount cu un concept.

„Dezvoltarea acestui concept, de hiper discount, caracterizat prin preţurile mici (...) (vine într-o – n. red.) perioadă de inflaţie pe care o traversăm“, a declarat Tiberiu Dăneţiu, director de marketing la Auchan Retail România.

Piaţa locală este una dintre cele mai afectate de inflaţie din Europa, cu un nivel de peste 15%, conform celor mai recente date.

 

 

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO
Principalele valute BNR - astăzi, 13:15
EUR
USD
GBP
CHF
Azi: 4.9615
Diferență: -0,0363
Ieri: 4.9633
Azi: 4.6393
Diferență: 0,6378
Ieri: 4.6099
Azi: 5.7558
Diferență: -0,4015
Ieri: 5.7790
Azi: 5.1136
Diferență: 0,438
Ieri: 5.0913