Companii

Discounterii vor ajunge să mănânce mai bine de un sfert din comerţul alimentar până în 2027. România este ţara cu cel mai alert rimt de creştere al vânzărilor de discount din Europa

Discounterii vor ajunge să mănânce mai bine de un...

Autor: Cristina Roşca

30.03.2023, 00:07 492

Reţelele de magazine cu profil de discount vor ajunge la o cotă de piaţă de 27% din totalul comerţului alimentar până în 2027. Spre comparaţie, în 2022 în România discounterii aveau o cotă de piaţă de doar 18,8%, a doua cea mai mică după Franţa, conform companiei de cercetare de piaţă IGD.

Avansul anual al vânzărilor reţelelor de discount, de circa 13%, de până la trei ori mai rapid în România decât în Germania ori Spania, este justificat şi de faptul că pe plan local acest tip de magazine a început să se dezvolte mai târziu.

Mai mult, numărul de jucători a crescut constant, iar cei existenţi anunţă planuri ambiţioase de dezvoltare.

Pe acest segment, în România lupta se dă între Lidl, liderul comerţului alimentar local, Penny şi Supeco (un concept al Carrefour). Din 2023, şi Auchan a intrat pe piaţa de discount cu un concept.

„Dezvoltarea acestui concept, de hiper discount, caracterizat prin preţurile mici (...) (vine într-o – n. red.) perioadă de inflaţie pe care o traversăm“, a declarat Tiberiu Dăneţiu, director de marketing la Auchan Retail România.

Piaţa locală este una dintre cele mai afectate de inflaţie din Europa, cu un nivel de peste 15%, conform celor mai recente date.

 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO