Companii

Discountul va fi rege in retail. Retelele se acuza de oferte "disperate"

Discountul va fi rege in retail. Retelele se acuza de oferte "disperate"
31.05.2010, 23:50 129

De la berea la halba din piata vanduta la oferta "6 lei pentrutrei plus una gratis"pana la automobile de zeci de mii de euro cureduceri cu care se mai poate cumpara inca o masina, aproape nimicnu se mai vinde in retail fara "discount". Iar in conditiile incare va urma inca un val puternic al scaderii puterii de cumparareca urmare a reducerii generale a salariilor si pensiilor pentruaproape 8 milioane de persoane, adica cei 2 milioane de salariatibugetari si din companii de stat si cei 6 milioane de pensionari,comerciantii va trebui sa arunce pe piata reduceri brutale pentru aputea supravietui in 2010.

Gunter Grieb, directorul executiv al retelei de magazine cudiscount Profi, cu afaceri anuale de 140 mil. euro, afirma calanturile de comert sunt cele care amplifica in mod artificialfenomenul promotiilor. "Consumatorii cer intr-adevar preturi maimici, dar retailerii sunt cei care forteaza nota prin promotiifoarte agresive la produsele din cataloage, astfel incat pretulnormal nu mai este atractiv prin comparatie cu cel la oferta. Eucred ca aceste actiuni disperate ale unor lanturi mari de magazinenu duc piata intr-o directie buna, pentru ca reducerile de pret laprodusele la oferta se regasesc in marje mai mari pentru produselecu o cerere mai mica pe piata. Mai corect ar fi ca toti retaileriisa vina cu preturi bune la toata gama de produse", sustineGrieb.

Un alt manager din retail confirma intrarea in razboiulpromotiilor: "Daca am fi avut aceste promotii in 2008 s-ar ficalcat lumea in picioare in magazine, dar acum se simte ca putereade cumparare este mai mica. La produsele de folosinta indelungata,de exemplu, reducerile de preturi au un impact slab pentru caoamenii nu mai iau credite", a spus managerul, care a dorit sa-sipastreze anonimatul. Reprezentantii companiei de piata GfK explicadiminuarea impactului promotiilor in vanzari: "Daca in 2008promotiile generau cresteri de consum, acum ele sunt vazute decatre consumatori mai mult ca o modalitate de a face economii si nuca o ocazie de a cumpara mai mult", afirma Raluca Raschip, ConsumerTracking Director al GfK Romania.

Pe pietele dependente de creditare - auto, imobiliarele,retailul de electronice sau de mobila - multi comercianti nici numai reusesc sa atraga vizitatori in magazine daca nu anuntareduceri de preturi sau alte campanii promotionale care oferaproduse sau servicii gratuite. Astfel, dupa ajustarile de pretoperate in 2009, clientii inca mai negociaza in acest andiscounturi de 5-20% la apartamentele noi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO