Companii

Dispare PIC? Un om de afaceri din Gorj preia spaţiul fostului hipermarket PIC din Piteşti

Dispare PIC? Un om de afaceri din Gorj preia spaţiul fostului hipermarket PIC din Piteşti

Autor: Cristi Moga

31.07.2011, 13:07 2335

Omul de afaceri gorjean Nicolae Sarcină, 42 de ani, proprietarulreţelei de supermarketuri Succes, cu peste 150 de magazine în nouăjudeţe din ţară, va intra pe segmentul hipermarketurilor prindeschiderea unei unităţi în spaţiul de 9.000 de metri pătraţi alfostului hipermarket PIC din Piteşti.

Grupul PIC,controlat de oamenii de afaceri Ilie şi Cornel Penescu, a închis înperioada 2009-2010 reţeaua formată din cinci hipermarketuri (înPiteşti, Craiova, Brăila, Oradea şi Călăraşi), ca urmare a intrăriiîn insolvenţă a firmei din cauza acumulării unor datorii evaluatela vremea respectivă la 80 de milioane de euro către furnizori şibănci.

"Am preluat toate spaţiile fostelorhipermarketuri PIC şi deocamdată vom deschide în maximum două luniprimul nostru hipermarket în Piteşti. Acesta va fi cel mai maremagazin al nostru, în condiţiile în care în prezent cel mai mareformat al reţelei Succes este de 900 de metri pătraţi, într-unmagazin din Constanţa. Şi hipermarketul din Piteşti va fi operattot sub brandul Succes", a declarat pentru ZF Cătălin Călinoiu,director de marketing şi vânzări al firmei Succes Nic Com,operatorul reţelei de supermarketuri.

Spaţiul a fost închiriat pentru o perioadăde un an, potrivit unor surse din piaţa imobiliară, valoareacontractului fiind estimată la 0,5-0,8 milioane de euro.

Reprezentanţii PIC nu au putut ficontactaţi până la închiderea ediţiei.

Succes este în prezent una dintre cele maiputernice reţele de supermarketuri deţinute de un om de afacerilocal, în condiţiile în care firma a înregistrat în 2009 venituride 44,4 milioane de euro şi un profit 0,8 mil. euro, având aproape900 de angajaţi, potrivit datelor de la RegistrulComerţului.

Pe de altă parte, numeroase reţele desupermarketuri, precum Ethos, Spar sau Primăvara, dezvoltate deoameni de afaceri locali, s-au confruntat cu probleme importante delichiditate, motiv pentru care au fost nevoite să vândă o parte dinmagazine sau să închidă unităţile.

Reţeaua Succes va concura pentru clienţi înPiteşti cu două dintre cele mai puternice reţele de hipermarketuride pe piaţă - Carrefour şi Auchan - care au magazine la doar câtevasute de metri distanţă, în apropierea ieşirii din oraş cătreBucureşti.

"Nu ne este frică de concurenţa celorlaltereţele de hipermarketuri. Avem şi produse proprii de panificaţie,avem propriile carmangerii şi contracte de furnizare cu fabricilocale, dar şi de afară care produc sub brandul Succes. Dacă noivom reuşi să facem profit de un leu cu acest magazin pentru noi vafi foarte bine", a mai spus Călinoiu.

PIC SA, firma prin care fraţii Penescu îşigestionau afacerea cu hipermarketuri, este în continuare îninsolvenţă într-un dosar aflat pe rolul Tribunalului Braşov, avândpeste 1.000 de creditori, atât în rândul angajaţilor, cât şi înrândul furnizorilor, firme precum Avicola Călăraşi, Cadbury,Cramele Halewood, Colgate-Palmolive, Cristim, Delaco sauHeineken.

"Prin acest prim contract de închiriere,PwC a făcut un pas decisiv în aplicarea strategiei de reorganizareaa fostei reţele PIC SA, strategie care va fi comunicată public întoamnă, conform procedurii de insolvenţă, şi care va prezenta îndetaliu modalitatea de valorificare a activelor grupului PIC îninteresul creditorilor şi al angajaţilor", a declarat MariusZidaru, liderul departamentului de servicii de restructurare aafacerii din cadrul PricewaterhouseCoopers România, administratoruljudiciar al reţelei PIC.

Cel mai bun an al grupului PIC a fost 2008,când afacerile au atins 155 de milioane de euro, dar cu primul ande recesiune veniturile s-au prăbuşit, fapt ce a determinatintrarea în insolvenţă şi, ulterior, dispariţia reţelei dehipermarketuri.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO