„Performanţa din 2016 a fost în linie cu piaţa, care a scăzut cu 3% faţă de 2015, fără programul naţional de hepatita C. Europharm a înregistrat o creştere solidă pe canalele de interes strategic – farmaciile independente şi lanţurile locale, având o scădere pe canalele care nu fac parte din strategia noastră de business, lanţurile naţionale“, a spus Georgi Roussev, director general al Europharm.
În cadrul Europharm lucrează aproape 500 de angajaţi în cele 13 unităţi ale distribuitorului, iar anul trecut compania a alocat 2 milioane de euro pentru investiţii care au vizat creşterea rutelor de distribuţie, reînnoirea flotei de maşini. Europharm distribuie 3.500 de produse către farmacii independente, lanţuri locale şi regionale şi farmaciile cu circuit închis din cadrul spitalelor. În 2015, compania a fost în top zece cei mai mari jucători, cu afaceri de 928 de milioane de lei, potrivit datelor Ministerului de Finanţe.
„Interesul nostru este să creştem anul acesta, să ne extindem pe segmentul farmaciilor independente. Ne-am reconfirmat interesul strategic pe farmaciile independente şi lanţurile locale, care reprezintă mai mult de jumătate din piaţa românească şi aceasta este zona în care credem că putem avea un avantaj. Farmaciile independente şi lanţurile locale sunt 60% din piaţa totală, 40% sunt lanţurile mari, naţionale“, a mai spus Georgi Roussev pentru ZF.