Companii

Distribuitorul Marelvi, afaceri de 35 mil. euro

13.03.2007, 19:56 49

Distribuitorul de electrocasnice Marelvi, detinut de investitori autohtoni, a realizat anul trecut o cifra de afaceri de 35 de milioane de euro, in crestere cu 15% comparativ cu nivelul de 30 de milioane inregistrat in anul precedent.
"Consolidarea portofoliului de branduri, care a ajuns la peste 25 de nume cunoscute, cresterea acoperirii in toate judetele tarii si cresterea fortei de vanzari a companiei au fost principalele motive ale cresterii afacerilor, in conditiile scaderii pietei cu aproximativ 5%", a declarat Daniela Mihalescul, director adjunct al Marelvi.
Pentru 2007 directiile de dezvoltare ale companiei sunt orientate, potrivit directorului adjunct, catre consolidarea pozitiei de principal distribuitor catre retailerii independenti de electronice si electrocasnice din Romania.
"In conditiile actuale este greu de estimat o evolutie clara a pietei, astfel ca Marelvi se va concentra spre consolidarea pozitiei actuale", a adaugat Mihalescul.
In cursul anului trecut, produsele care au contribuit cel mai mult la cresterea de 15 procente au fost produsele "albe", care au reprezentat circa 60% din totalul cifrei de afaceri. Pentru 2007 compania intentioneaza dezvoltarea portofoliului pe partea de high technology prin cresterea importurilor si a distributiei de televizoare LCD, televizoare cu plasma si sisteme home-cinema.
"Urmarim aceasta directie pentru ca diminuarea taxelor si a accizelor de la inceputul anului 2007, cererea de LCD-uri si televizoare cu plasma au cunoscut o crestere spectaculoasa. De asemenea ne concentram atentia spre vanzarea de produse incorporabile, deoarece cererea este in continua crestere si avem solicitari de la majoritatea clientilor nostri si de la producatorii de mobila", a spus Mihalescul, care estimeaza ca acest segment va creste cu pana la 15% in acest an. Compania detine la nivel national sapte depozite care furnizeaza produse catre aproximativ 500 de distribuitori independenti de electrocasnice. "Suntem importatori si distribuitori si ne adresam firmelor independente, care nu apartin marilor lanturi de magazine, firme care sunt prezente pe tot teritoriul tarii", a spus Mihalescul. Strategia bazata pe clienti cu volume comerciale mici, comparativ cu cele ale retailerilor nationali, a adus Marelvi o crestere de 5% a numarului de parteneri.
Pentru 2007 planurile de extindere ale companiei includ dezvoltarea departamentului de logistica, modernizarea spatiilor de depozitare, a flotei de transport si specializarea personalului. "In 2006, Marelvi a achizitionat 50% din actiunile unei companii de constructii care se numeste Marelvi Construct si care se va ocupa de extinderea si dezvoltarea spatiilor logistice. Primul proiect va fi cel de la Radauti unde suprafata actuala de depozitare de 10.000 mp va fi modernizata si extinsa cu 10-15%", a declarat Mihalescul.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO