Companii

Distribuţia ciocolatei Milka şi a cafelei Jacobs trece de la Top Brands la principalul competitor

 Distribuţia ciocolatei Milka şi a cafelei Jacobs trece de la Top Brands la principalul competitor

Autor: Mihaela Popescu

23.09.2010, 23:56 4111

"Integrarea României în Uniunea Europeană, declanşarea crizeieconomice, clauzele contractului cu Kraft Foods România şi politicacomercială a produ­că­torului ne-au adus în ultima perioadăpierderi pe divizia dedicată distribuţiei pro­duselor Kraft. Înurma analizei indicatorilor de profitabilitate pentru aceastădi­vizie, am decis împreună cu partenerul nostru în­cetareacolaborării dintre companiile noastre", a de­cla­rat VirgilMunteanu, directorul de comunicare al TBD.

Acesta a mai precizat că vânzarea produselor din portofoliul localal Kraft Foods genera companiei sale între 5% şi 7% din cifra deafaceri, adică rulaje de aproximativ 20 mil. euro. DistribuţiaKraft a fost preluată de Interbrands, cel mai mare competitor alTBD pe piaţa locală. Anul trecut, distribuitorul a raportat vânzăride 308 mil. euro.
Reprezentantul companiei a precizat că TBD va continua sădistribuie produse ale Kraft, însă prin importuri şi achiziţii dela alţi distribuitori.
Reprezentanţii Kraft nu au făcut comentarii pe marginea acestuisubiect. Cel mai mare partener al TBD este compania Philip Morris,producătorul Marlboro, al doilea mare jucător din industria localăa ţigaretelor.

Piaţa ţigaretelor, estimată la circa două miliarde de euro, estecel mai mare segment din sectorul bunurilor de larg consum, ceea ceexplică poziţionarea distribuitorilor companiilor British AmericanTobacco şi Philip Morris în vârful clasamentului jucătorilor dindistribuţie. Pe de altă parte, marjele de câştig din distribuţia deţigarete sunt mai mici faţă de restul categoriilor mari din FMCG,precum băuturi alcoolice sau alimente. Acest lucru se întâmplă dincauză că statul reglementează preţul maxim la vânzarea de ţigaretecu amănuntul în comerţ şi în canalul HoReCa (hoteluri,restaurante).

Primul contract cu Kraft, în 2005

Top Brands Distribution, companie controlată de omul de afaceriWael El Ghadban, a semnat primul său contract de colaborare cuKraft Foods România în anul 2005, compania devenind astfeldistribuitor exclusiv al producătorului ciocolatei Milka şi alcafelei Jacobs în Bucureşti şi în judeţul Ilfov. Doi ani maitârziu, compania a preluat distribuţia produselor Kraft în judeţeleTulcea şi Constanţa, pentru ca în 2009 să anunţe creşterea ariei deacoperire a diviziei prin bifarea pe listă a judeţului Argeş.
Kraft Foods România are vânzări anuale de circa 140 mil. euro şirealizează distribuţie directă în reţelele mari de magazine (precumhipermarketuri sau magazine cash & carry), parteneriatele cufirmele de distribuţie acoperind doar comerţul tradiţional.Compania şi-a închis anul trecut singura fabrică din România -unitatea de producţie a ciocolatei din Braşov, pentru a muta oparte din linii în Bulgaria. Tot în 2009, compania a decis însă cao parte din producţie să rămână la nivel local şi a încheiat uncontract de externalizare cu grupul RAP care a inaugurat recent ofabrică de produse zaharoase la Ghimbav (Braşov).
La sfârşitul lui 2008, Kraft anunţa că va închide fabrica deciocolată Poiana şi va disponibiliza 440 de angajaţi în următorulan, din cauză că unitatea nu putea fi extinsă în locaţia dincentrul Braşovului. Anul trecut, compania a decis însă ca o partedin producţie să rămână la nivel local şi a încheiat un contract deexternalizare cu grupul RAP, unul dintre furnizorii săi de serviciide mentenanţă a echipamentelor de producţie.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO