Companii

Diversitatea ofertei, mai importantă ca hipermarketul: Proprietarii mallurilor cer hipermarketurilor să reducă din suprafaţă pentru a creşte numărul magazinelor

Diversitatea ofertei, mai importantă ca hipermarketul:...

Autor: Bogdan Alecu

19.03.2023, 00:07 10459

Magazine de proximitate, de discount, supermarketuri online, supermarketuri offline - clienţii marilor oraşe au la dispoziţie tot mai multe alternative pentru cumpără­turile de zi cu zi, astfel încât marile hipermarketuri nu mai reprezintă un important punct de atracţie pentru ei.

„Trendul reducerii spaţiului alocat hipermarketurilor este deja în curs. Vremea în care mallul includea un mare hipermarket a apus deja. Chiar şi operatorul hipermarketului a înţeles asta şi reevaluează situaţia. Auchan va fi mai mic, am ajuns la o înţelegere cu ei şi vor reduce suprafaţa. Şi sunt mai multe exemple de hipermarketuri existente care reduc suprafaţa, reduceri mai mari decât facem noi aici (la AFI Cotroceni – n. red.)“, a declarat Doron Klein, CEO AFI Europe România şi Cehia.

Anul 2022 a fost cel mai bun din istoria centrului comercial AFI Cotroceni odată ce s-au eliminat restricţiile, pentru că publicul a dorit să revină în „offline“.

"Anul 2022 a fost chiar mai bun decât  2019 deoarece oamenii voiau să revină, iar retailerii vor mai mult spaţiu, se măreşte suprafaţa magazinelor pentru a veni cu o gamă mai largă. Primark e un exemplu, va avea peste 4.000 mp în mall. Primark va fi deschis deasupra Auchan şi înlocuieşte alte magazine sau spaţii precum Muzeul Simţurilor sau Adidas care au fost relocate şi am convertit o parte a zonei comune în spaţiu de retail", a spus Doron Klein.

De asemenea, anul trecut Cora anunţa că îşi restructurează jumătate dintre hipermarketuri şi le reduce suprafaţa, magazinele urmând a găzdui în spaţiul rămas liber alte branduri. În acel moment remodelarea viza magazinele Cora Lujerului, Pantelimon, Sun Plaza şi Alexandriei la Bucureşti, şi la Cora Brătianu din Constanţa.



 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO