Companii

Doar două din 100 de start-up-uri înfiinţate în perioada 2005-2010 au ajuns la venituri de peste 1 milion de euro

Doar două din 100 de start-up-uri înfiinţate în...

Autor: Dana Ciriperu

27.08.2018, 00:05 1491
Primul milion de euro, o ţintă pe care o au mulţi antreprenori la început de drum, rămâne pentru majoritatea start-up-urilor doar un prag greu de atins. Peste 95% din iniţiativele antreprenoriale din perioada 2005-2010 din economia locală nu au reuşit până în 2015 să raporteze venituri de cel puţin un milion de euro, arată o analiză realizată de Iancu Guda, service director în cadrul Coface. 

Din cele 487 de mii de companii înfiinţate în perioada 2005-2010, jumătate mai erau în funcţiune şi în 2015, însă numai 2,5% din total (circa 6.000 de firme) au atins până în 2015 un nivel al rulajului de cel puţin un milion de euro. Jumătate din iniţiativele de business care au trecut de acest prag sunt firme străine, iar cealaltă jumătate sunt start-up-uri ale unor antreprenori locali, arată analiza citată. 

Gradul de îndatorare al firmelor cu venituri sub 1 milion de euro este, potrivit lui Iancu Guda, de 91% în 2017, în scădere de la 93% în ultimii doi ani. 

În economia locală sunt în jur de 680.000 de companii în funcţiune, din care cel puţin 200.000 raportează cifră de afaceri zero. Peste 86% din cifra de afaceri totală a companiilor sunt generate de firmele cu vânzări de peste 1 milion de euro, în timp ce start-up-urile cu venituri de sub 1 milion de euro adună doar 14% din afaceri totale. La o cifră de afaceri estimată de aproape 

300 mld. euro în 2017, firmele mici ge­ne­­rează vânzări de 42 mld. euro. 

Economia românească este puternic polarizată în jurul companiilor de mari dimensiuni, în mare parte multinaţionale, în condiţiile în care jumătate din cifra de afaceri totală este realizată de numai 1.000 de companii. 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO