Companii

Doi manageri ai Cargo Partner devin actionari la IB Cargo

09.04.2008, 15:22 1029

Doi directori de la casa de expeditii Cargo Partner, Kees Cramer si Catalin Putineanu, pleaca pe pozitia de managing partners la un joint venture germano-olandez I. B. Cargo, care va activa tot in domeniul transportului si logisticii.
Cele doua companii (Interfracht din Germania si Beyer Logistiek din Olanda) care detin pachetul majoritar al I.B. Cargo au intrat pe piata locala in luna februarie a acestui an, avand activitati in domeniul transportului, respectiv logisticii. Interfracht a inregistrat in 2007 afaceri de 120 de milioane de euro, in timp ce rulajul Bayer a fost anul trecut de 20 de milioane de euro.
Cele doua companii detin cate 35% din I.B. Cargo, diferenta pana la 100% fiind detinuta in mod egal de Kees Cramer si Catalin Putineanu, carora le-a revenit cate 15% din noua companie.
Kees Kramer a fost timp de patru ani managing director al companiei Cargo Partner Romania&Republica Moldova, iar Catalin Pruteanu a ocupat trei ani pozitia de director de transport maritim al companiei in Romania si in Regiunea Marii Negre. Pana acum, mutari in top management au fost semnalate mai ales in domeniul transportului rapid (curieratul).
De exemplu Felix Patrascanu, unul dintre cei trei asociati ai Fan Courier lucrase anterior la firma de curierat Cargus, in timp ce Octavian Badescu, a renuntat anul trecut la pozitia de manager la compania de curierat local Alo Curier, renuntand si la partile sociale pe care le detinea la aceasta.
I.B. Cargo, companie cu sediul in judetul Ilfov, estimeaza ca va inregistra in acest an afaceri de 2,5 milioane de euro. "In acest moment urmarim sa ne mai deschidem sedii in Constanta si Timisoara si sa ajungem pana la sfarsitul anului la 10.000 de metri patrati de depozite. Incepand cu anul viitor vizam insa si expansiunea regionala", a spus Kees Cramer.
I. B. Cargo are in prezent 14 angajati si urmeaza sa ajunga la 35 de persoane pana la sfarsitul anului, cu exceptia personalului angajat pentru activitatile din depozit. Compania va efectua activitati de transport aerian, maritim, rutier, grupaj, cat si distributie si depozitare.
Pentru activitatea de transport rutier intern compania detine deja o flota de 30 de camioane, in timp ce in ceea ce priveste transportul international, compania efectueaza curse zilnice intre Romania si Olanda, Italia, Spania si Germania.
Din ce in ce mai multe companii straine de transport, curierat sau logistica sunt interesate de piata locala, care are o dinamica de crestere de 30% anual.
Acest lucru se datoreaza faptului ca nu toti jucatorii de pe piata si-au externalizat activitatile de logistica si transport. Anul trecut compania ceha de logistica si curierat C.S. Cargo a intrat pe piata locala, cu un an in urma demarand operatiunile in Romania si compania turca de transport Gokbora. Totodata, companii importante au intrat si pe partea de curierat.
Astfel, Trans Courier Service, care a fost pana atunci agent autorizat UPS, a fost achizitionata de gigantul american, compania Pegasus a fost cumparata de o divizie a Postei Franceze, de piata locala fiind interesate si Posta Austriaca sau cea Germana.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO