Companii

Doi oameni de vânzări şi-au făcut un magazin online cu echipamente pentru amenajări

Doi oameni de vânzări şi-au făcut un magazin online...

Autor: Corina Mirea

18.02.2015, 08:03 6211

Laura Curcă şi Vlad Sardescu, doi tineri în vârstă de 24, respectiv 26 de ani din Bucureşti, cu experienţă în vânzări, au deschis la finalul lunii noiembrie a anului trecut un magazin online cu echipamente şi produse pentru amenajarea casei.  Au investit 20.000 de euro în bran­dul Neakaisa.ro, din care 8.500 de euro finanţare de la stat prin pro­gramul SRL-D.

„Am hotărât să înfiinţăm o astfel de afacere în vara lui 2013, când trebuia să renovăm casa şi am tot căutat pe internet soluţii pentru asta. A fost destul de greu să găsim echipamente potrivite pentru ceea ce voiam noi să facem şi nu a fost nimeni care să ne sfătuiască cum este mai bine, aşa că ne-am gândit că ar fi o idee bună să existe un loc care să le aibă pe amândouă“, spune Laura Curcă, absolventă de studii europene, dar şi de comunicare. Ea a lucrat în vânzări pentru o companie de construcţii.

Deşi ideea de business a pornit în 2013, cei doi au căutat câ­teva luni surse de finanţare, op­tând iniţial pentru un inves­titor de tip „business angel“, dar pen­tru care suma necesară de­z­vol­tării Neakaisa.ro era prea mică. Astfel că, ti­nerii au apelat la con­sul­tanţi pentru a-şi mo­difica pla­nul de bu­siness şi a de­pune do­sa­rul pentru o finan­ţare de la stat. În luna mar­tie a anului trecut pla­nul lor a fost respins de auto­rităţi, din cauza unor calcule greşite fă­cute de funcţionari, iar după con­tes­tarea deciziei, SRL-D-ul Nea­kaisa a fost acceptat pentru finanţare.

În cele două luni pline de acti­vitate ale afacerii, maga­zinul online a avut în jur de 70 de comenzi, iar în prezent primeşte cinci-şapte comenzi pe zi. În medie, clienţii au cumpărat de 350 de lei odată. „Surprinzător, am avut foarte multe femei care au comandat de la noi, şi nu obiecte sanitare, ci chiar unelte electrice, aparate de măsură. Cam 40% din clienţi au fost femei, este un procent destul de mare. Dar este adevărat că am introdus în portofoliu şi unele unelte care pot fi făcute cadou. Avem o şurubelniţă care poate fi folosită şi drept râşniţă, drept ventilator pentru grătar sau chiar ca tirbuşon“, susţine antreprenoarea.

Pentru a începe businessul, atât ea, cât şi prietenul ei şi-au dat demisia şi, în prezent, coordonează singuri toată acti­vitatea Neakaisa.ro. Curând însă ei au în plan angajarea a cel puţin unei persoane care să îi ajute la preluarea comenzilor.

Pe termen scurt ei îşi doresc să facă funcţional blogul de pe magazinul online şi să îşi dezvolte şi o linie de produse „home deco“, de mobilă şi accesorii „altfel“. Mai mult, cei doi au început să organizeze, împreună cu mai mulţi consultanţi din business şi antreprenori locali, evenimente de mentoring şi coaching pentru cei care vor să îşi deschidă un SRL-D.

Până la finalul acestui an, cel puţin aşa arată planul de afaceri al Neakaisa.ro, businessul ar trebui să îşi acopere toate cheltuielile, iar până la finalul lui 2016 să recupereze investiţia făcută de antreprenori.  „Avem 100 de idei acum, dintre care 50 nu pot fi aplicate, iar pentru celelalte 50 trebuie să găsim soluţii pentru a le pune în practică. Cert este că vrem să stabilim parteneriate cu firme din ţară, ca să putem livra anumite produse direct de la ei către clienţi, pentru a fi distanţele de livrare mai mici şi am mai vrea să ajungem să oferim servicii de consultanţă pe zona de amenajări interioare“, mai spune Laurca Curcă.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO