Companii

Doi tineri au deschis o cafenea în 2020 şi aşteaptă afaceri de 40.000 euro la finalul acestui an: „Avem în plan deschiderea celei de a doua locaţii în viitorul apropiat”

Doi tineri au deschis o cafenea în 2020 şi aşteaptă...

Autor: Alexandra Cepăreanu

05.02.2021, 11:58 2175

Cafelescu a luat naştere în 2020, an impactat de pandemia de COVID-19 şi criza sanitară care au pus la pământ mai multe sectoare economice, printre cele mai afecatate fiind chiar cel HoReCa. Cu toate acestea, Cristian Avramescu, cu experinţă în domeniu, împreună cu prietena lui, au decis să îşi asume riscul de a deschide un business, iar după primul an de activitatea estimează afaceri de aproximativ 40.000 euro.

„Putem să atingem 40.000 euro la finele acestui an. Asta presupune o medie de încasare zilnică de circa 500 de lei, fapt deloc greu de realizat. Însă vrem să luăm acest an ca şi reper, ca stabilire de potenţial maxim al locaţiei, urmând ca în 2022 să putem avea ceva clar”, a spus pentru ZF Cristian Avramescu, proprietar şi cofodnator al Cafelescu.

Cafeneaua a fost deschisă în septembrie, în Slobozia - municipiul judeţului Ialomiţa, unde cei doi fondatori au decis să se mute în luna mai a anului trecut. De asemenea, în deschiderea acesteia au fost investiţi 25.000 de lei.

„Investiţia iniţială a fost relativ mică. Provocarea cea mai mare a fost deadline-ul pentru că în mod clar doream să deschidem uşile cât mai repede, dar în acelaşi timp să ne asigurăm din toate direcţiile că acestea rămân deschise ţinând cont de restricţii. Probleme reale nu au existat în acest proces, însă mişcarea greoaie a instituţiilor pe partea de avize, autorizaţii etc, au creat ceva stres, dar a trecut.”

Printre motivele care au stat la baza deciziei de a deschide cafeneaua într-un context nu tocmai favorabil se regăsesc pasiunea pentru cafea şi faptul că opt din zece oameni consumă cafea sau ceai zilnic, a explicat Cristian Avramescu.

„În contextul anului trcut, majoritatea oamenilor beau acum cafea acasă. De aici şi ideea de cafea vrac măcinată pe loc, la cerere, pentru acasă. Evident, avem şi preparate to go, iar obiectele handmade sunt o opţiune bună când vrei să faci un cadou deosebit.”

Suprafaţa locaţiei este de 17 metri pătraţi în interior, iar în cadrul cafenelei lucrează în prezent tri persoane.

„Odată cu relaxarea regulilor de restricţie, dar şi cu venirea primăverii, volumul de vânzări va creşte exponenţial, fapt ce ne va permite crearea de noi locuri de muncă pentru pasionaţii de cafea”

În prezent, restricţiile impuse de autorităţi nu permit încă servirea băuturilor în cadrul cafenelei, astfel că în przent Cafelescu vinde doar „to go”.

„În acest sens gândim amenajarea spaţiului exterior începând din primăvară, astfel încât să se poată sta atât comod cât şi în siguranţă.”

De asemenea, în proporţie de aproximativ 90% Cafelescu achiziţionează materiile prime de la producători şi furnizori locali.

„Cel mai important furnizor este Leonard Caffe. Este o cafea de excepţie încă din 1991 când a deschis în Timişoara prima prăjitorie de cafea cu flux de aer cald, tehnologie Petroncini. Este de asemeni furnizorul Casei Regale a României şi este singura cafea din România acreditată de grupul Ferrero Rocher încă din 2001”, a menţionat antreprenorul.

El a spus că printre produsele vedetă ale cafenelei se regăsesc cafelele din Columbia şi Kenya.

„Nu mai puţin dorite sunt şi cele din Costa Rica, Brazilia, India, El Salvador, Peru sau Panama. Toate măcinate pe loc la cerere, în mare parte pentru ibric. Ca şi blend-uri, în topul preferinţelor sunt Cafeaua Vampirului, ce are un amestec fin de scorţişoară şi ardei iute şi Cafeaua Bunicii, care este fie în amestec cu năut, ca odinioară, fie din cafele arabice de calitate superioară, variantele acestea se găsesc ambalate cântărind 200gr respectiv 250gr.”

În ceea ce priveşte bonul mediu, cofondatorul Cafelescu a spus că valoarea acestuia este în jurul sumei de 30 de lei.

„Fluxul de clienţi diferă de la zi la zi, însă e în creştere considerabilă. Am putea spune totodată că dacă ar fi să apreciem această valoare, ar fi în jurul sumei de 30 lei. S-ar putea crede că este mult în sensul că preţul unui espresso este de 4 lei. Însă, în prim plan este cafeaua vândută vrac, unde preţul pe 100gr este de 10 lei în medie. Dacă punem şi item-urile handmade, această ar fi suma.”

Planurile celor doi antreprenori vizează extinderea portofoliului de produse şi deschiderea a celei de a doua locaţii, oraşul vizat fiind Bucureşti.

„Pe termen scurt ne propunem să adăugăm noi metode de preparare a cafelei pentru a mări paleta de opţiuni a clienţilor noştri, dar şi suplimentarea de produse din meniu. Avem în vedere atât extinderea locaţiei existente prin alocarea de spaţiu în vederea servirii preparatelor la interior, când restricţiile ne vor permite, cât şi deschiderea celei de a doua locaţii în viitorul apropiat în alt oraş. Pe termen lung însă, planul este de a deschide în fiecare an câte două locaţii în câte două oraşe ale ţării. Nu am luat încă în calcul ideea de francizare”, a mai spus Cristian Avramescu.

El a adăugat că peste cinci ani Cafelescu va fi prezent în cel puţin şase oraşe din ţară.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO