• Leu / EUR4.6540
  • Leu / GBP5.1867
  • Leu / USD4.1197
Companii

Doi tineri au investit 100.000 de euro într-o cafenea în Constanţa

Secțiune susținută de Medlife Logo
Doi tineri au investit 100.000 de euro într-o cafenea în Constanţa

Autor: Mădălina Panaete

13 feb 2015 8417

Andrei Duda şi Alexandru Wagner, 29 de ani, doi tineri care au lucrat în multi­na­ţionale, au pus pe picioare în urmă cu aproximativ un an cafeneaua Haute Cup în Constanţa, în care au in­vestit iniţial aproape 100.000 de euro.

„Brandul Haute Cup întru­chipează pasiunea noastră pentru cafea şi a pornit din dorinţa de a împărtăşi această pasiune cu iubitorii cafelei de calitate. Ideea a luat naştere în 2012 , iar implementarea ei a durat un an şi jumătate“, spune Andrei Duda, absolvent de ştiinţe economice la fel ca partenerul lui Alexandru Wagner. Cei doi antreprenori au lucrat în multinaţionale, unul în industria hotelieră şi celălalt în domeniul bancar înainte de a începe acest proiect.

Firma Haute Cup deţinută de cei doi tineri este importator direct de cafea verde, iar printre originile pe care le oferă se numără Kenya, Etiopia sau El Savador. La Haute Cup un espresso este 7 lei, un cappuccino este 9 lei, iar un chemex este 11 lei. Preţurile pentru cafeaua boabe proaspăt prăjită variază între 40 şi 60 de lei punga de 250 de grame.

„Avem în jur de zece origini spre vânzare şi o dată la şase luni le schimbăm.“

Momentan, echipa Haute Cup este formată din patru barista cu certificate de prăjit şi preparat cafeaua, recunoscute internaţional.

„Investiţia în primul an a fost de 97.243 de euro şi avem în continuare planificat un buget lunar pentru dezvoltare“, a continuat Andrei Duda. El spune că cea mai importantă provocare pe care au avut-o a fost aceea de a educa consumatorii.

„Adevărata provocare a fost să ne asu­măm rolul de educare a consuma­to­rului. Să explicăm fiecărui client în parte ce înseamnă cafeaua de spe­cia­li­ta­te, cât de important este să fie proaspăt prăjită, faptul că trebuie râş­nită imediat înainte de a fi prepa­rată, felul în care este preparată“, a adăugat antreprenorul. Cât despre planurile de dezvoltare, cei doi tineri spun că în următorii doi ani vor să se orienteze şi către alte oraşe din ţară.

„În prezent urmărim să ne conso­lidăm poziţia pe piaţa locală şi Horeca, urmând ca în următorii doi ani sa ne orientăm şi către alte oraşe din ţară.“

*MedLife susține informarea și educarea ca sursă principală de dezvoltare a unui business sănătos. De aceea, recomandăm informarea continuă cu ajutorul articolelor din secțiunea Companii!

Newsletter Ziarul Financiar

Înscrie-te la newsletter-ul ZF.ro ca să primeşti zilnic informaţiile de business care contează. Ia decizii în cunoştinţă de cauză!

Principalele valute BNR - joi, 13:15
EUR
USD
GBP
CHF
Azi: 4.6540
Diferență: 0,1183
Ieri: 4.6485
Azi: 4.1197
Diferență: 0,8223
Ieri: 4.0861
Azi: 5.1867
Diferență: 0,2803
Ieri: 5.1722
Azi: 4.1341
Diferență: 0,3666
Ieri: 4.1190