Companii

Domeniile Tohani, in crestere cu 25% peste previziuni

07.12.2004, 00:00 44

Producatorul de vinuri Domeniile Tohani din Prahova estimeaza pentru acest an vanzari de 5 milioane de euro, cu 25% mai mari decat previziunile anuntate la inceputul acestui an, pe fondul consolidarii pe pietele externe si a demararii unei campanii de recucerire a pietei interne.
"Exporturile au crescut la noua luni cu 25%, iar pe piata interna am inregistrat de asemenea cresteri bazate pe un program de promovare agresiv", spune Virgil Mandru, presedintele sI actionarul majoritar al Domeniilor Tohani.
Producatorul de vinuri a demarat recent o campanie publicitara ale carei costuri totale au fost calculate pentru 750.000 de euro (sume nete) pe baza careia a fost lansat pe piata un nou brand - Domeniile Tohani - care se alatura celorlalte doua deja existente: Princiar sI Dolette.
"Vrem sa ne repozitionam brandul pe piata acolo unde ne este locul, adica pe locul doi, si in acelasI timp dorim sa recucerim piata interna", spune Mandru. Pretul unei sticle de vin din gama Domeniile Tohani variaza pe raft intre 2,6 euro sI aproape 5 euro, ce il situeaza in partea superioara a gamei medii din piata.
Compania a raportat pentru primele noua luni ale acestui an vanzari de 3 milioane de euro similare cu cele inregistrate la nivelul lui 2003.
Mandru spune ca 2004 a fost un an foarte bun pentru producatorii de vinuri. "Vanzarile au mers bine iar majoritatea producatorilor a definitivat investitii mari, cu precadere din fonduri Sapard. Numai in judetul Prahova au fost definitivate in acest an trei astfel de investitii. Acestea au dus la cresterea numarului brandurilor din piata si a calitatii vinurilor", afirma Mandru.
Domeniile Tohani a definitivat recent o investitie de peste doua milioane de euro intr-un nou centru de vinificatie, cu o capacitate anuala de doua milioane de litri de vin. Compania detine acum un centru de vinificatie de 10 milioane de litri de vin anual care va intra anul viitor intr-un program de modernizare a carui valoare a fost anuntata la doua milioane de euro. Compania are o retea de 25 de magazine in tara si o retea proprie de distributie.
Domeniile Tohani detine in proprietate in regiunea Dealu Mare o suprafata de vita de vie de 1.200 de hectare si 250 de angajati.
Piata autohtona a vinurilor s-a situat anul trecut, conform estimarilor Organizatiei Nationale Interprofesionale Vitivinicole (ONIV) la circa 270 de milioane de euro. Primii trei mari jucatori sunt Murfatlar Romania, Jidvei si Vincon Vrancea urmati de Domeniile Tohani, Vinia Iasi, Vinarte, Vinterra, S.E.R.V.E., Halewood Romania sau Carl Reh Winerry.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO