Companii

Dr. Edith B. Steiner, CEO Growentas: Unicitatea, credibilitatea şi sentimentul de familie sunt trei elemente importante pentru un francizat

Dr. Edith B. Steiner, CEO Growentas: Unicitatea,...

Autor: Alexandra Cepăreanu

21.10.2019, 12:21 94

Francizaţii trebuie să atingă trei elemente importante: unicitate, credibilitate şi sentimentul de familie, atunci când vrea să deschidă un business în sistem de franciză, a spus Dr. Edith B. Steiner, CEO Growentas, în cadrul conferinţei Franchise Connection 2019.

„Unicitatea este unul din cele mai importante lucruri, trebuie să aveţi ceva diferit, să aveţi ceva care să vă diferenţieze. Al doilea factor este credibilitatea, care vine cu încrederea şi documentele pe care le primiţi de la franizori. Credibilitatea vine şi din partea franciorilor, dar în timp şi prin rezultate. Al treilea element este sentimentul de familiaritate. Trebuie să te simţi liber să îi întrebi pe francizori orice ai nevoie să ştii”, a spus Edith B. Steiner.

 

Nu uitaţi să daţi atenţie unicităţii. Ca francizor trebuie să te uiţi spre viitor. Dacă eşti o marcă extraordinară şi francizorii trebuie să fie buni, să acorde atenţie fiercărui element, să facă totul ca la carte. 

Dacă achiziţionezi un Ferrari faci o cercetare înainte, la fel şi cu cistemul de francize.

Important pentru francizor şi pentru candidaţii la francize sunt datele curate şi precise legate de francize care se obţin mai uşor în Statele Unite. În SUA sunt 759.000 de unităţi de francize, iar piaţa a ajuns la o valoare de 757 de miliarde de dolari. Într-o comparaţie a acestei industrii cu industria auto, vedem că industria de francize este de 3 ori mai mică din punct de vedere al cifrelor, faţă de industria auto. Industria auto a dezvoltat un întreg ecosistem, cu studii, firme de asigurări, bănci, jucătorii fiind dispuşi şi concentraţi să dezvolte industria. Când vorbim de francizare, această industrie are o altă istorie. La asemenea conferinţe putem obţine mai multe informaţii, iar pentru candidaţi sunt importante pentru că în diomeniul acesta există o lipsă de scoruri, de informaţii şi fără aceste date nu poţi evalua o companie, pentru ca ulterior să iei franciza.

În Europa şi alte ţări este încă vestul sălbatic în ceea ce priveşte această industrie. Nu există o lege a francizelor, multe sisteme/instituţii spun că nu avem nevoie de o lege a francizelor pentru că este nevoie de timp.

Mulţi francizori fac lucrurile corect, din punct de vedere al planului de afaceri, iar francizaţii sunt mulţumiţi.

Dacă sunteţi primii pe piaţă nu înseamnă că sunteţi unici, nu înseamnă că într-un an va intra cineva pe piaţă care o să aibă aceeaşi idee, dar nu înseamnă nici că nu o să vină nimeni cu care să concuraţi.

Francizorii trebuie să îşi perfecţioneze activitatea şi să fie unici. S-a demonstrat că dacă în sistemul de francizare, peste 25% dintre francizaţi nu fac ce trebuie, sistemul de franciză dispare.

Suntem în situaţia în care filozofia verde este în discuţie din ce în ce mai des. Gândiţi-vă care este relaţia francizorilor pe termen lung în acest sens, am aflat că sunt multi francizori care se gândesc la partea de sustenabilitate a activităţii. Încercaţi să vă organizaţi, să vă extindeţi.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO