Companii

Dr. Ionuţ Leahu, Fondator şi CEO al Reţelei de Clinici Dentare: Văd o creştere în zona de abonamente stomatologice şi cred că va deveni un trend şi în România, cum este în zona de Vest

ZF HEALTH & PHARMA SUMMIT '22

Dr. Ionuţ Leahu, Fondator şi CEO al Reţelei de Clinici...

Autor: Alexandra Cepăreanu

28.09.2022, 12:41 112

„Am lansat abonamentele corporate şi e o zonă care va creşte în anii viitor. Va fi o presiune mai mare pe bugetul familiei şi oamenii încep să înţeleagă că e mai bine să plătească un abonament lunar, e mai puţin costisitor. Văd o creştere în zona de abonamente stomatologice şi cred că va deveni un trend şi în România, cum este în zona de Vest”, a spus Dr. Ionuţ Leahu, Fondator şi CEO al Reţelei de Clinici Dentare, în cadrul conferinţei ZF HEALTH & PHARMA SUMMIT '22.

 

Ce a mai spus Dr. Ionuţ Leahu

Ştim că în sotmatologie nu există invetsiţiile statului şi cumva eu zic că e mai bine. În continuare privatul investeşte, acum suntem prezenţi în 13 oraşe. Noi ne-am dat seama că avem o infrastructură critică legată de sănătate oamenilor legată şi de dinţi şi am decis să mergem spre ei. Problema e modul în care problema de stomatologie este văzută public în România, pentru că şi statul o tratează la fel. Spre exemplu, dacă întrebi oamenii de ce nu merge la stomatolog, majoritatea oamenilor spun că nu au probleme stomatologice.

Ne finanţăm preponderent bancar. Ne mai deschidem un buget de 3 mil. euro pt investiţii.

Acum suntem bine, dar e important cum e impactat apetitul românilor de a merge la stomatolog în funcţie de ştirile interne şi externe. Urmărim trendul pacienţilor ceea ce e important pentru noi, nu doar să dezvoltăm reţeaua şi să construim noi clinici. Autorizaţiile de construcţii sunt la fel, vin greu, noi discutăm de proiecte noi şi investiţii, dar fără acele autorizaţii nu ne place să vorbim.

Noi nu avem concurenţă, medicii stomatologi nu se angajează la stat dar am venit în sprijinul satului şi ne-am avizat să putem pregăti specialişti. Oricum făceam asta pentru că rezidentul stomatolog stătea în spital până la o oră şi apoi venea la noi. Suntem în continuare interesaţi de asta, avem şi o clinică socială de stomatologie, unde tratăm şi pacienţi fără venituri, acolo am creat şi un centru de pregătire pentru rezindeţi unde am pus la dispoziţie colaboratorii. După trei ani aceştia pot intra într-o echipă. Aici avem mult de lcuru, în zona de educare a medicului stomatology pentru că trebuie să livreze şi o experienţă bună pacientului. E un domeniu competitiv şi fragmentat unde pacientul are de unde să aleagă.

Pentru noi creşterea vine din programele de pregătire pentru medici, din educaţia pacientului şi pentru că suntem prezenţi în toate zonele ţării. Noi putem să rezolvăm absolut toate problemele. Pacientul de cele mai multe ori aşpteată până când îşi dă seama că este o problemă  gravă şi abia apoi ajunge la stomatolog. Învăţăm de la fiecare interacţiune cu pacientul cum puteam noi ca medici să educăm pacientul să vină mai devreme la stomatolog. Tot abordând acest subiect s-a făcut o educare. Şi digitalizarea tot educare înseamnă.

Odată ce lucrurile se vor mai calma pe plan internaţional o să revenim unde eram înainte, această creştere de 37% de la jumătatea anului acestuia e chiar la jumătate faţă de cum eram noi obişnuiţi înainte de aceste provocări internaţionale. O să vedem creşteri spectaculoase în stomatologie când se vor calma lucrurile.

 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO