Companii

Dragos Cinca preia 55% din actiunile lantului de magazine Daiso de la un partener de afaceri

Dragos Cinca, actionar Daiso: Noi suntem experimentul Daiso in Europa si in functie de rezultat am putea merge si in alte tari

Dragos Cinca, actionar Daiso: Noi suntem experimentul Daiso in Europa si in functie de rezultat am putea merge si in alte tari

25.05.2010, 23:36 315

Dragos Cinca, fondator al retailerului electroIT Flamingo, apreluat 55,68% din actiunile lantului de magazine Daiso, pachet invaloare de 3,3 milioane de lei (aproximativ 790.000 de euro) prinintermediul fondului de investitii Neole Limited, de la partenerulde afaceri Stefan Iacovita, potrivit datelor din MonitorulOficial.

Cinca este cel care a adus pe plan local franciza lantului demagazine japonez Daiso, care comercializeaza produse cu pret unic,aceasta fiind prima din Europa.

"Este un schimb de actiuni intern, iar miscarea este puradministrativa. Neole Limited este principalul actionar, iar DaisoJaponia are optiunea de a intra in actionariat. In functie deparcurs, in 2-3 ani exista posibilitatea ca Daiso Japonia sa intrein actionariat", a declarat Dragos Cinca.

Relatia de afaceri dintre Cinca si Iacovita se deruleaza de maimulti ani, cel de-al doilea fiind si actionar minoritar in cadrulcompaniei Flamingo, care detine reteaua de magazine de electronicesi electrocasnice Flanco.

Zece magazine noi

La trei ani de la intrarea pe piata locala reteaua Daiso a ajunsla 12 unitati, iar pentru anul in curs reprezentantii companiei auestimat afaceri intre 7 si 9 milioane de euro. In 2009 vanzarile auajuns la 4 milioane de euro, iar pentru acest an cresterea a fostprognozata pe baza extinderii cu 10 noi unitati, in care vor fiinvestite pana la 2 milioane de euro. "Acum avem o perioada decosturi bune, iar cu noile masuri anuntate de Guvern inseamna caaceste conditii bune pentru deschiderea de magazine se prelungesc operioada, deci nu ne grabim foarte tare cu extinderea", a declaratCinca. El a explicat ca reducerea salariilor personalului dinadministratie si masurile de taiere a cheltuielilor bugetare vordetermina pastrarea pentru inca cateva luni a unor costuri reduse,legate in special de chirii, pentru dezvoltarea de noi magazine,ceea ce permite analizarea mai riguroasa a ofertelor din piata sinegocieri mai indelungate.

"Am castigat cateva luni pentru Daiso. Fiind un business lainceput, profitabilitatea viitoare se bazeaza pe costurile deoperare a magazinelor. Reducerea cheltuielilor bugetare va afectanatural si retailul, dar este doar o masura de inceput. Trebuie saluam exemplul Greciei, al Marii Britanii", a spus Cinca. El aadaugat ca retailul local va fi afectat in 2010 si de reducereaveniturilor romanilor din Spania si Italia, care isi vor reduceremiterile si vor cheltui mai putin la revenirea in tara. MareaBritanie a anuntat reducerea cheltuielilor bugetare cu 6,9 miliardede euro, Italia urmareste reducerea deficitului bugetar cu 13miliarde de euro pana in 2011, iar Germania vrea sa faca economiila buget de 10 miliarde de euro anual pana in 2016.

Cinca vrea sa mearga cu Daiso la niveleuropean

Actionarul Daiso a declarat ca dupa ce brandul va fi dezvoltatpe plan local ar putea iesi cu el si pe alte piete europene,intrucat detine drepturile de francizare si pentru Ungaria siPolonia.

"Nu excludem pe viitor si adresarea unei piete mai mature, unape care o cunostem mai bine. Noi suntem experimentul Daiso inEuropa si in functie de rezultat am putea merge si in alte tari", aspus Cinca. El a adaugat ca pe lista tarilor pentru dezvoltarealantului japonez ar putea intra si Marea Britanie, insa extindereanu va fi realizata in aceste conditii cu ajutorul financiar alcompaniei Daiso.

Piata magazinelor cu pret unic

Reteaua Daiso comercializeaza produse in plaja de pret de 3,9 -9 lei, iar principalele repere sunt din gama produselor de menaj,vesela sau decoratiuni interioare.

Pe piata locala, potrivit datelor centralizate de Pro TV, existacirca 1.000 de magazine care functioneaza sub conceptul de pretunic, unde produsele, de regula articole de menaj, imbracaminte saudecoratiuni interioare, au preturi fixe, incepand de la 2,9 lei siajungand la 12 lei sau 50 de lei, in functie de gama.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO