Companii

Dragos Pop, ADM Farm: Analizez fuziunea cu un alt distribuitor, dar si vanzarea unui pachet de actiuni

Dragos Pop, ADM Farm: Analizez fuziunea cu un alt distribuitor, dar si vanzarea unui pachet de actiuni

Dragos Pop, actionar al ADM Farm: Cand am inceput afacerea nu ma gandeam ca va ajunge la o asemenea amploare. In 1999 am facut primul milion de euro, iar apoi in fiecare an am crescut cu peste 50%. Au fost ani in care am crescut si cu 100%.

12.09.2007, 16:11 1334

Distribuitorii din industria farmaceutica au inceput in ultimul an cursa atragerilor de capital, atat sub forma vanzarii de actiuni, a contractarii de credite sau a listarii pe Bursa.
Pana acum, printre cele mai importante tranzactii se numara cea prin care grupul german ANZAG a preluat 60% din actiunile distribuitorului Farmexpert, apoi vanzarea de catre omul de afaceri Adrian Tarus a pachetului integral de actiuni al grupului Dita catre Gedeon Richter, dar si fuziunea dintre Montero si Tamisa Trading.
"Furnizorii (distribuitorii de medicamente - n. red.) incearca sa treaca pe niste termene de plata europene. Unii dintre ei isi scurteaza termenele de plata chiar daca in piata incasarile sunt mai slabe. La acestea se adauga investitiile care trebuie facute pentru implementare regulilor Good Distribution Practice (GDP- norme care urmeaza sa intre in vigoare din vara anului viitor)", a spus Dragos Pop, explicand astfel nevoia distribuitorilor de a atrage finantari.
Proiectul de investitii derulat de ADM Farm anul acesta prevede fonduri de 4 mil. euro pentru cresterea numarului de farmacii al retelei la 30 de unitati. La aceasta suma se adauga alte 2 mil. euro necesare dublarii capacitatii logistice din Bucuresti, investitie ce urmeaza sa fie inceputa in acest an si finalizata in 2008. In prezent capacitatea logistica totala a companiei este de aproximativ 5.000 de metri patrati, cel mai mare depozit fiind cel din Bucuresti. Fondurile necesare acestor investitii vor fi asigurate din credite bancare.
Omul de afaceri a precizat ca a primit oferte de parteneriate cu mai multi investitori, insa nu a oferit informatii pe marginea acestui subiect. Partenerul lui Dragos Pop in businessul de distributie si retail este Alin Mihai Iosep, potrivit ultimelor date disponibile.
"In 2007 vrem sa investim in farmacii si in dezvoltarea diviziei de parafarmaceutice. Pana la sfarsitul acestui an ne-am propus sa ajungem la o retea de 30 de farmacii, iar pana in 2011 tintim o retea de 150 de farmacii", a afirmat Dragos Pop. Tot pentru 2011, cota de piata a companiei este estimata la 10%, fata de 5,3% in primul semestru din acest an, potrivit informatiilor companiei care citeaza datele Cegedim.
In prima jumatate a acestui an ADM Farm a inregistrat un profit de 1,5 mil. euro, de sase ori mai mare decat valoarea raportata in aceeasi perioada din 2006. In acelasi timp cifra de afaceri a companiei s-a majorat cu 61% fata de aceeasi perioada a anului trecut, pana la 45 mil. euro, ceea ce a permis companiei revizuirea in crestere a rezultatelor financiare.
"In general, in industria farmaceutica a doua jumatate a anului este mai buna din punctul de vedere al rezultatelor financiare. Estimam ca vom trece de 100 de milioane de euro anul acesta, la nivel de cifra de afaceri", a completat Pop. El a precizat ca rezultatele din primele sase luni ale anului au fost impulsionate de cresterea fortei de vanzari, care a ajuns la circa 120 de oameni. In total forta de munca a ADM Farm atinge 500 de oameni, iar pana la sfarsitul anului distribuitorul mai are in plan recrutarea a inca 20 de persoane. Compania ocupa locul sapte in topul distribuitorilor de medicamente din Romania si are in plan sa ajunga intre primii jucatori pana in 2011.
In ceea ce priveste procesul de consolidare a distributiei de medicamente, Dragos Pop spune ca se va accentua in urmatorii doi-trei ani, in conditiile in care ritmul de crestere al pietei se va mentine ridicat, la peste 15%.
ADM Farm a aparut in 1998 ca distribuitor al unui producator strain si a inceput cu un singur brand de produse.
"Cand am inceput afacerea nu ma gandeam ca businessul va ajunge la o asemenea amploare. In 1999 am facut primul milion de euro, iar apoi in fiecare an am crescut cu peste 50%. Au fost ani in care am crescut si cu 100%", a spus Dragos Pop.
ADM Farm opereaza o retea nationala formata din opt depozite, insa activeaza si pe retail prin intermediul retelei de farmacii Sante.
Compania a finalizat anul trecut cu un profit net de peste 2 mil. euro, de aproape trei ori mai mare comparativ cu 2005, la o cifra de afaceri de circa 60 mil. euro. Principalii concurenti ai ADM Farm pe segmentul distributiei de medicamente sunt Mediplus (parte a grupului A&D Pharma), Relad, Polisano, Farmexpert, Farmexim, Europharm Distributie sau Montero. In piata exista insa cateva zeci de distribuitori, numarul acestora scazand pe fondul concurentei puternice care forteaza aliante si exit-uri.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO