Punerea la punct a infrastructurii necesare Sistemului Garanţie-Returnare (SGR) va implica investiţii de peste 100 mil. euro, sunt estimările companiei de cercetare şi analiză Roland Berger.
„Va trebui investite 100-150 de milioane de euro în toată infrastructura necesară: aparatele de takeback, sistemul IT din spate, centrele de sortare, flota de camioane pentru transport. Sistemul va avea trei surse de finanţare: vânzarea materialelor către reciclatori la un preţ mai mare decât costul real, banii nereturnaţi - care reies din ambalajele ce nu mai sunt aduse înapoi, şi acţionarii operatorului“, spune Dragoş Popa, consultant la Roland Berger.
Sistemul Garanţie-Returnare presupune că orice consumator va plăti o garanţie de 0,50 lei atunci când va cumpăra o băutură de la un comerciant. După golirea ambalajului, pentru a putea recupera garanţia, consumatorul va trebui să îl aducă într-unul dintre punctele de returnare organizate de comercianţi. În schimbul ambalajului gol, consumatorul va primi înapoi, pe loc, valoarea garanţiei plătite iniţial.
România şi-a setat o ţintă de peste 90% în ceea ce priveşte gradul de returnare a recipientelor în care se vând bere şi băuturi răcoritoare după implementarea SGR. Acest obiectiv ar urma să fie atins în primii trei-patru ani de la punerea în funcţiune, pentru primii doi ani ţinta fiind de 75%.