Companii

Drumul hainelor Zara de pe hârtie în magazin

Drumul hainelor Zara de pe hârtie în magazin

Autor: Cristina Roşca

19.01.2013, 19:26 4203

Întregul proces - din momentul în care hainele capătă contur pe hârtie şi până în momentul în care ajung pe rafturile magazinelor - are precizia unui ceas elveţian pentru că fiecare element al acestui lanţ este deţinut sau controlat de Inditex, de la fabrici la companiile de transport şi distribuţie. Mai mult, compania deţine şi o agenţie de turism pentru a facilita călătoriile angajaţilor.

Procesul este însă complex şi fiecare etapă implică cel puţin câteva sute de oameni. Mai bine de 100 de oameni se ocupă de partea de creaţie a hainelor la Zara pentru femei. Tot atâţia sunt şi în secţiunea de creaţie pentru bărbaţi şi în cea pentru copii. Fiecare creează şi expune către ceilalţi. Unele modele sunt alese şi merg mai departe, altele rămân doar la stadiul de proiect.
Grupul Inditex deţine opt branduri - Zara, Zara Home, Bershka, Pull&Bear, Stradivarius, Massimo Dutti, Oysho, Uterque - şi pentru fiecare lucrează alţi angajaţi.

De la designeri modelele pe hârtie sunt trimise către departamentul de tehnicieni care le transpune tot pe hârtie, însă în mărime naturală, apoi trec pe la croitorie, unde se creează prototipul, şi mai departe ajung în fabricile partenere, unde sunt realizate în număr mare. De aici nu sunt trimise în magazine, ci înapoi la turnul de control, sediul Inditex, unde sunt călcate, ambalate şi abia apoi distribuite în unităţile de vânzare.

Pentru a coordona întreaga reţea care şi-a extins prezenţa în peste 80 de ţări, în cadrul Inditex moda merge mână în mână cu informatica. Grupul a fost adesea caracterizat ca un adevărat turn de control, care ştie în fiecare moment starea stocurilor şi a vânzărilor sale în oricare dintre magazinele din portofoliu. Mai mult, orice comandă ajunge în orice colţ al lumii - fie SUA sau China - unde este prezent grupul spaniol în maximum două zile, potrivit unor date furnizate anterior de grup. Odată primită comanda dintr-o anumită ţară este nevoie de două ore pentru procesare, opt ore pentru realizarea coletelor şi în 36 de ore - dacă este trimisă cu camionul - sau 48 de ore (pentru alte continente) cu avionul - ajunge la destinaţie. În Europa, unde sunt realizate 80% din vânzările grupului, se utilizează transportul terestru, potrivit unor date furnizate anterior de grupul spaniol.

Pentru restul lumii se foloseşte avionul. Pentru a-şi realiza obiectivul de 48 de ore divizia de distribuţie lucrează non-stop.
Inditex, cel mai mare grup de modă din lume, produce anual în sistem de lohn în România peste opt milioane de articole de îmbrăcăminte şi încălţăminte, articole pe care ulterior le vinde pentru 140-150 mil. euro în toate ţările unde are operaţiuni gigantul spaniol, potrivit estimărilor ZF.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO