Companii

Drumuri prea mici sau maşini prea multe? Pe de-o parte statul încurajează achiziţia de maşini, dar pe de alta nu construieşte nici drumuri pentru ele şi nici alternative precum transportul în comun

Un loc de parcare în Bucureşti, într-un ansamblu nou, costă între 5.000 şi peste 50.000 de euro, sau chiar mai mult, motiv pentru care mulţi aleg să blocheze străzile din proximitate, să parcheze ilegal sau să închirieze.

Un loc de parcare în Bucureşti, într-un ansamblu nou, costă între 5.000 şi peste 50.000 de euro, sau chiar mai mult, motiv pentru care mulţi aleg să blocheze străzile din proximitate, să parcheze ilegal sau să închirieze.

Autor: Bogdan Alecu

03.12.2024, 18:10 95

Statul român mizează pe motorizarea românilor: impune construirea de cât mai multe locuri de parcare în noile ansambluri rezidenţiale şi de 7 ani a eliminat taxa de mediu pentru maşini, dar tot autorităţile se plâng de aglomeraţie, şi pe bună dreptate – aproape unu din doi români deţine o maşină. În vest, specialiştii în urbanism spun că întâi de toate trebuie transport în comun, iar dacă o staţie este prezentă, atunci niciun loc de parcare nu mai este obligatoriu. 

Primăria Capitalei a readus în prim-plan discuţia despre construcţia de proiecte rezidenţiale cu mii de locuinţe, care afectează calitatea vieţii, prin prisma numărului mare de maşini care vor intra şi ieşi din noile construcţii. De cealaltă parte, dezvoltatorii dau vina pe autorităţi, care până acum au emis autorizaţii de construire fără a veni cu investiţii în zona publică. Cel mai bun exemplu rămâne zona Floreasca - Barbu Văcărescu – Dimitrie Pompeiu, unde s-a investit în clădiri cu o suprafaţă totală de 

1 milion de metri pătrăţi, suficient pentru peste 100.000 de corporatişti, şi abia după mai bine de 15 ani de construcţii primăria a decis să investească în reabilitatea căii de rulare a tramvaiului de pe Barbu Văcărescu, în timp ce pe Dimitrie Pompeiu investiţiile publice în modernizarea zonei există doar pe hârtie.

Wulf Daseking, fost şef al planificării urbane din oraşul Freiburg, urbanist, arhitect, profesor de sociologie urbană şi planificare urbană în Freiburg şi Londra, prezent în cadrul evenimentului Cities of Tomorrow, organizat de Camera de Comerţ Româno-Germană AHK la Oradea, a explicat că atunci când o staţie de tramvai este în proximitatea unui imobil rezidenţial, dezvoltatorii nu mai sunt obligaţi să construiască un anumit număr de locuri de parcare deoarece există o alternativă viabilă la maşina proprie.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro