Companii

Dunărea, culoarul pe care se transportă 30 de milioane de tone de mărfuri anual, are nevoie de investiţii în lucrări de dragaj şi în infrastructura portuară. „Ocolim astăzi 100 km ca să ajungem în Constanţa şi încărcăm 1.000 de tone de cereale pe barjă în loc de 1.400 de tone“

Anul trecut, pe Dunăre, artera principală a căilor navigabile interioare, s-au transportat 32 de milioane de tone marfă, în creştere cu 11% faţă de anul anterior, dar mai puţin faţă de nivelul din 2019, când s-a înregistrat cel mai mare trafic din ultimul deceniu.

Anul trecut, pe Dunăre, artera principală a căilor navigabile interioare, s-au transportat 32 de milioane de tone marfă, în creştere cu 11% faţă de anul anterior, dar mai puţin faţă de nivelul din 2019, când s-a înregistrat cel mai mare trafic din ultimul deceniu.

Autor: Mirabela Tiron

08.09.2024, 11:51 14947

Debitul Dunării continuă să scadă pe fondul secetei şi al lipsei de investiţii în lucrări de dragaj 12 dintre porturile dunărene nu au încă conexiuni la reţeaua feroviară. În multe porturi, infrastructura rutieră şi feroviară este veche, prost întreţinută, nu corespunde cerinţelor transportatorilor.

Dunărea, culoarul pe care se transportă anual 30 mil. tone de mărfuri, ce are nevoie de in­vestiţii în infrastructura por­tuară, dar şi în condiţiile de navigaţie, se confruntă cu o nouă pro­vocare dat fiind seceta din vara aceasta: de­bi­tul fluviului a scăzut şi continuă să se re­ducă, ceea ce pune probleme trans­po­r­tatorilor.

Doar în primele două zile din septembrie debitul la intrarea în ţară (secţiunea Baziaş) a ajuns la 2.550 m3/s şi  va continua să scadă până la 2.200 de m3/s, sub media multianuală a lunii septembrie de 3.800 m3/s, potrivit celor mai recente date publicate de lnstitutul Naţional de Hidrologie şi Gospodărire a Apelor.

În aval de Porţile de Fier debitele au fost în scădere pe sectorul Gruia – Giurgiu, în creştere pe sectorul Olteniţa – Galaţi şi în staţionare pe sectorul Isaccea – Tulcea, mai arată datele de pe hidro.ro. „Ne afectează foarte mult reducerea cotelor mai ales pe zonele Turnu Măgurele – Zimnicea, zona Călăraşi – Cernavodă unde trebuie acum să ocolim 100 de kilometri prin canalul Borcea, Hârşova să ajungem la destinaţie şi în final în portul Constanţa cu cerealele. Mai mult, în trecerile dificile rupem convoaiele de 6 barje şi trecem cu câte o barjă-două ca să nu se afunde. Iar în loc să încărcăm cu 1.400 de tone de cereale o barjă, punem 1.000 de tone“, a spus Cristian Antistescu, armator, directorul general al companiei Romnav, care are o flotă de 55 de barje. El spune că lipsesc lucrările de amploare pentru a asigura şenalul navigabil aşa cum au făcut vecinii sârbi şi unguri.

 

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro